زاهدان/

تاکید بر تهیه ماسک‌های فیلتردار برای آسیب دیدگان طوفان‌ در سیستان

در جلسه ستاد بحران سیستان و بلوچستان، مرکز بهداشت و درمان موظف شد برای پیگیری تامین و توزیع ماسک‌های فیلتردار مخصوص برای افرادی که آسیب پذیرتر، این مورد را بررسی و اجرا کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.، باقر کرد در جلسه ستاد بحران استان در زمینه طوفان و گرد و خاک در شمال استان، گفت: جلسه امروز به این دلیل تشکیل شد که چگونگی عملکرد نهادهای اجرایی ذی‌ربط در شرایط بحران را یادآوری کنیم که با توجه به پیش‌بینی هواشناسی شرایط نسبتا بحرانی را در منطقه سیستان خواهیم داشت.

وی افزود: افزایش دما و افزایش سرعت طوفان که همین عامل موجبات تشدید ریزگردها در هواست از جمله دلایلی است که ما را بر آن داشت تا با تشکیل این جلسه، سازو کارهایی را تعریف کنیم که در صورت وقوع طوفان دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در خدمت رسانی به مردم هیچ مشکلی نداشته باشند.

در این جلسه بر عواملی که بر زندگی مردم بیشترین تاثیر گذاری را دارند تاکید شد و مسائلی از جمله بهداشت، برق، آب شهری، آب روستایی، راه و پلیس راه به صورت جداگانه و تخصصی به بحث گذاشته شد تا اگر هر کدام از دستگاه‌ها مشکلی دارند عنوان کنند که همه دستگاه‌ها آمادگی صد در صدی خود را در مواجهه با طوفان‌ها و ریزگردهای آتی اعلام کردند.

صدا و سیما نیز به عنوان بستر اصلی در اطلاع‌رسانی و ارتباط با مردم موظف شد تا پیام‌های هشدار دهنده و آموزش‌های لازمی که از سوی جمعیت هلال‌احمر و مرکز بهداشت تهیه می‌شود را در فواصل زمانی متعدد پخش کند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: تهیه ، ماسک ، طوفان ، سیستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.