مشهد/

مزین شدن نهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد به نفایس قرآنی

رئيس روابط عمومی و امور بين‌الملل سازمان كتابخانه‌ها، موزه‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوی از حضور این سازمان در نهمین نمايشگاه بين‌المللي قرآن و عترت مشهد خبر داد.


محمدجواد قوی در گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، گفت: سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در این نمایشگاه ماكت‌هاي قرآن‌هاي خطي منسوب به ائمه‌ي اطهار و تصاويري از قرآن‌هاي خطي از قرن اول تا قرن 13 هجري قمري، دوره‌هاي مختلف کتابت قرآن و نگارش‌هاي مختلف و كتابت‌هاي گوناگون قرآن کریم را به نمایش گذاشته است.

وی افزود: قرآن‌های نفیسی که در قرون متمادی توسط مسلمانان متدین، هنرمند و علاقه‌مند به زیبایی‌های قرآنی صیانت و حفاظت شده و از جهات مختلف خط، تذهیب، نوع کاغذ و مسائل گوناگون دیگری ممتاز بوده، با ایجاد موزه‌ی قرآن در سال‌های نخست انقلاب اسلامی با آخرین تکنولوژی‌ها و هم‌چنین استفاده از روش‌های نوین حفاظتی، در این موزه حفظ و نگهداری شده و از گزند آسیب‌های مختلف در امان است و نمونه¬ی اعلای این صیانت از امانت را میتوان در ماکتهای به نمایش درآمده مشاهده کرد.

محمدجواد قوی در تشریح نفایسی که به همت سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در نهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد به نمایش درآمده گفت: علاوه بر موزه و گنجینه‌ی قرآن، کتاب‌های قرآنی و قرآن‌های نفیس دیگری هم‌چون قرآن‌های منسوب به دست‌خط ائمه‌ی معصومین(ع) از جمله قرآن منسوب به دست‌خط حضرت علی(ع)، امام حسن مجتبی(ع)، حضرت ابا عبدا... الحسین(ع)، امام زین‌العابدین (ع) و امام علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) در نمایشگاه به معرض دید عموم قرار گرفته است.

رئيس روابط عمومی و امور بين‌الملل سازمان كتابخانه‌ها، موزه‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه علاوه بر نفایس قرآنی، کتابخانه ی تخصصی علوم قرآن و حدیث نیز با کتابها و پایاننامه های تخصصی در این نمایشگاه حضور یافته است، یادآور شد: در كتابخانه ی تخصصی علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی كليه‌ي منابع چاپي و غيرچاپي مرتبط با موضوع علوم قرآني و حديث با تنوعي قابل توجه، گردآوري شده است تا امكان دسترسي و استفاده از منابع را براي مراجعان به صورت يك‌جا و همزمان فراهم سازد.

گفتنی است ، همین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد از 18 تا 27 ماه مبارک رمضان مطابق با 25 تیر تا 3 مردادماه 93 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود؛ علاقه مندان به بازدید از مؤسسات فرهنگی و قرآنی آستان قدس رضوی می توانند از سالن بهار این نمایشگاه بازدید کنند.

انتهای پیام//

برچسب ها: نمایشگاه ، قرآن ، عترت ، نفایس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.