حسن‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ورود جوانان به میادین و مراکز تفریحی باید رایگان شود

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان گفت: پیشنهاد می‌کنم امروز باید ورود جوانان را به محیط‌های فراغتی و تفریحی رایگان کرد تا از اوقات فراغت به صورت بهینه استفاده شود.

 محمدتقی حسن‌زاده رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه امروز اوقات فراغت یکی از مهمترین بخش‌های زندگی انسان ها به خصوص قشر جوان است تاثیر بسیار مستقیم بر روی ابعاد شخصیتی، رفتاری، روانی و اجتماعی دارد گفت: امروز بعد اقتصادی اوقات فراغت خیلی از مشکلات جامعه را حل کرده و تاثیر همه‌جانبه‌ای را بر زندگی انسان‌ها دارد و با توجه به مطالعات انجام شده رویکردهای اوقات فراغت بین جوانان کشور ما با اوقات فراغت جوامع دیگر متفاوت است و جوانان ما علاقه به گذراندن اوقات فراغت با خانواده را دارند.

وی با اشاره به اینکه علاوه به گذراندن اوقات فراغت در کنار خانواده برخی جوانان همانند جوانان کشورهای غربی و اروپایی گرایش به اوقات فراغت فردی و استفاده از فضا مجازی دارند افزود: اگر جوان تمایل به اوقات فراغت فردی داشته باشد آسیب‌های خاص خود را دارد اما در این بخش رسالت خانواده و والدین برای برنامه‌ریزی اوقات فراغت مثبت و اثربخش وظیفه و تکلیف است.

حسن‌زاده در ادامه اظهار کرد: امروز در کشور اوقات فراغت با 3 چالش اساسی روبه‌رو است که اولین چالش در حوزه دیدگاه و نگرش است که مسئولین و صاحبنظران خانواده‌ها دیدگاه‌های متفاوتی دارند و به درستی از اوقات فراغت و کارکردهایی که باید اوقات فراغت داشته باشد، ندارند پس لذا باید یک تعریف مفهومی درست از اوقات فراغت ارائه شوند و برای اوقات فراغت برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود.

وی در ادامه چالش بعدی در اوقات فراغت را حوزه فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر برای زنان اقشار مختلف فضا و محیط‌های مناسبی نداریم برای فضای فعالیت های فراغتی زنان محدودیت دارد و لذا لازم است زمینه حضور خانواده را در محیط‌های فرهنگی و اجتماعی فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه بعضی از محیط‌ها پر خطر است و دسترسی به مکان‌ها ممکن نیست یا از نظر اقتصادی به صرفه نیست اظهار کرد: باید برای جوانان به عنوان قشری نیازمند استفاده از اوقات فراغت و حساس، شرایط استفاده از اوقات فراغت را فراهم  کرد و ورود جوانان را به میادین و مراکز تفریحی و فراغتی رایگان کرد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: بر اساس مطالعات انجام شده میانگین 24 ساعت در هفته جوانان ما فرصت فراغتی دارند لذا باید برای این فرمان برنامه ریزی کرد.

حسن‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید برنامه‌ریزی منظم و دقیق داشته باشند و با توجه به نظرات و دیدگاه‌های جوانان خود اوقات فراغت خوبی برای خانواده‌ها  تدارک ببینند و همچنین نمادها و سازمان های مسئول در حوزه اوقات فراغت هم باید زیرساخت ها دسترسی‌ها به میادین تفریحی و امکانات را فراهم کنند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
رضا
۱۴:۵۷ ۰۱ مرداد ۱۳۹۳
فقط ازدواج و کاهش تورم دردمونه
آخرین اخبار