پرسش و پاسخ با عوامل تولید" فاخته"

نشست صمیمی عوامل تولید مجموعه تلویزیونی "فاخته" با اصحاب رسانه در شبكه دو سیما برگزار شد.

به گزارشحوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگارانبه نقل‌از رسانه ملی؛ عوامل دست‌اندركار مجموعه تلویزیونی فاخته كه به مناسبت ایام ماه مبارك رمضان تولید و هم‌اینك در حال پخش از شبكه دو سیما است عصر روز سه شنبه در نشست صمیمی با مدیران شبكه دو سیما و خبرنگاران رسانه‌ها پیرامون نحوه تولید این مجموعه صحبت كردند.

 در این نشست كه مدیران گروه‌های خانواده و كودك و خردسال و نیز تهیه‌كننده، كارگردان، نویسندگان و تنی چند از بازیگران این سریال مناسبتی حضور داشتند، ابتدا دكتر مریم جلالی مدیر گروه خانواده شبكه دو سیما ضمن قدردانی از تلاش‌های عوامل تولید مجموعه فاخته گفت : خوشبختانه سریال فاخته توانست مفهوم واقعی خانواده ایرانی اسلامی را برای مخاطبانش بازگو كند و این آن چیزی است كه رسانه ملی همواره به دنبال آن بوده است .
 
وی با بیان اینكه پخش سریال فاخته با حال و هوای معنوی در فضای ماه مبارك رمضان خود نشانگر محتوای خوب و موثر این رسانه است گفت: در این مجموعه ما خانواده‌ای را می‌بینیم كه در عین چالشی بودن، همگرا هستند و با همدلی و وحدت و با تكیه بر اعتقادات دینی و مذهبی بر مشكلات فائق می‌آیند .
 
مدیر گروه خانواده شبكه دو سیما همچنین گفت: در شبكه دو سیما به آثاری كه با حال و هوای خانواده تولید شود اهمیت داده می‌شود و ما ضمن استقبال از این نوع قصه‌ها برای تولید آن نیز حمایت و پشتیبانی می‌كنیم .
 
در ادامه این نشست علی زارعان مدیر گروه كودك و خردسال شبكه دو سیما نیزگفت: ما از نوع كارهای داستانی مثل سریال فاخته كه نشانگر قصه پاك دوران كودكی است استقبال می‌كنیم و این از اهداف اصلی رسانه ملی در راستای تولید برنامه برای كودكان و نوجوانان است .
 
در ادامه این نشست داود قچاق تهیه‌كننده مجموعه تلویزیونی فاخته ضمن قدردانی از حمایت‌های مدیران شبكه دو سیما در تولید این سریال مناسبتی ماه رمضان گفت: تلاش‌ من در این مجموعه این بود كه ارزش‌ها و اعتبار خانواده‌های ایرانی را به نمایش بگذارم و فكر می‌كنم كه در این كار موفق شده‌ام .  
 
محمود معظمی كارگردان مجموعه تلویزیونی فاخته شبكه دو سیما نیز در این نشست با تشكر از همه عوامل تولید این مجموعه گفت: ما در سریال فاخته به دنبال مخاطب عام و مردمی بودیم كه خوشبختانه به اهدافمان رسیدیم و پخش مجموعه تلویزیونی فاخته در ایام ماه مبارك رمضان فضای معنوی خاصی را در بین مخاطبان به وجود آورده است .

 وی  افزود: سریال فاخته در واقع یك مجموعه از زندگی واقعی انسان‌های جامعه ما بود كه توانست آن احساسات پاك و معنوی را به تماشاگرانش منتقل كند.
 
عبدالرضا اكبری بازیگر نقش منصور در سریال فاخته نیز گفت: به نظر می رسد كه برای برطرف كردن مشكلات فرهنگی در بین خانواده‌ها باید سریال‌هایی چون فاخته بیشتر تولید شود و تلویزیون به سوی این نوع قصه‌ها و داستان‌ها گام بردارد .
 
كمند امیرسلیمانی بازیگر نقش مریم در سریال فاخته نیز در ادامه این نشست با بیان اینكه هم بازیگران این سریال با جان و دل نقش آفرینی كردند گفت: من اگر چه در این سریال برخلاف بازیهای قبلی ام نقش یك مادر عبوث و تندخو را بازی كردم اما از نقش ام بسیار راضی ام و فكر می‌كنم كه این نقش با روحیه‌ام بسیار سازگارتر است و این نقش را با آرامش بیشتر ایفا كردم .  
 
در نشست عوامل تولید مجموعه تلویزیونی فاخته با مدیران شبكه دوسیما و اصحاب رسانه، پیرامون نقش خانواده سالم و پاك، نگاه واقع‌بینانه به زندگی خانواده ها، فرزندخواندگی، چالش‌های پیش‌رو در تولید سریال فاخته، نحوه شخصیت‌پردازی در ژانرهای مختلف، فرصت‌های زندگی، نجات و پاكی انسان‌ها نقش‌آموزه‌های دینی در زندگی انسان‌ها، باورپردازی زبان سریال فاخته برای مخاطبان، نحوه جذب قصه، موارد فنی تولید، نور، صدا، سختی كار تولید با كودكان، اساسی همدلی و همگرایی در خانواده‌های ایرانی و نحوه حمایت شبكه دو سیما از سریال فاخته پرسش شد كه در هر مورد پاسخ‌های لازم از سوی مدیران شبكه دو سیما و عوامل دست اندركاران تولید سریال فاخته ارائه شد .  
 
مجموعه تلویزیونی فاخته در 33 قسمت 30 دقیقه در گروه كودك و خردسال شبكه دو سیما برای پخش در ایام ماه مبارك رمضان تولید شده كه تاكنون 25 قسمتی از آن شبكه دو پخش شده است. كارگردان این مجموعه برعهده محمود معظمی است و داوود قچاق تهیه كننده مجموعه فاخته است همچنین ثریا قاسمی، عبدالرضا اكبری، كمند امیرسلیمانی، شهرام عبدلی و فرخ نعمتی از بازیگران اصلی این مجموعه هستند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: فاخته ، تولید ، عوامل ، سریال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار