شهرکرد/

توقعات استانداران از دولت متناسب با بودجه عمومی کشور باشد

معاون اجرایی رییس جمهور، بودجه عمومی را برای حل مشکلات کشور ناکافی دانست و گفت: استانداران باید نگاه تک بعدی به اعتبارات و بودجه های عمومی را تغییر دهند و انتظارات آنان از دولت متناسب با بودجه عمومی کشور باشد.

محمد شریعتمداری در نشست شورای برنامه ریزی استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد گفت: سال هاست اعتبارات و بودجه طرح های کشور از منابع تبصره ها تامین می شود.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه تامین اعتبارات نیازمند تصویب تبصره های تکراری و حذف برخی تبصره هاست، بیشتر زمان جلسات برنامه ریزی و اعتبارات کشور صرف تدوین قانون، تصویب و حذف این تبصره ها می شود.
وی ادامه داد: به دلیل نبود حلقه اتصال بین شرکت های توسعه دولتی و استانداران، منبع عظیمی از درآمد برخی طرح های ملی و مهم کشور در برخی استان ها عاید دستگاه های غیرمجری می شود.
معاون اجرایی رییس جمهور افزود: استانداران با ارتقای سطح آگاهی و همکاری خود با شرکت های توسعه دولتی، سازمان های اقتصادی وابسته به دولت و یا مراکز غیر انتفاعی می توانند سرمایه گذاری هایی با بازگشت سرمایه بالا داشته باشند و منابع مالی مورد نیاز خود را تامین کنند.
شریعتمداری اظهار داشت: ظرفیت سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور فرصت مغتنمی است که استفاده از این ظرفیت نیازمند پیگیری استانداران است.
وی در پاسخ به درخواست استاندار چهارمحال و بختیاری و برخی مدیران این استان برای حل مشکلات اعتباری طرح های استانی افزود: اگر اهمیت اجرای طرح ها در این استان اولویت بندی نشود امکان اتمام طرح های مهم تاسال های متمادی نیز فراهم نمی شود.
شریعتمداری گفت: این استان نیازمند نظام آماری و اطلاعاتی برای تعیین و شناسایی ظرفیت ها و اولویت هاست.
وی کم آبی، نبود راه های روستایی و وجود نقاط حادثه خیز جاده ای را مشکل تمامی استان ها به خصوص استان های محروم دانست و افزود: انتظار می رود در جلسات هیات دولت مهمترین نیازها و عمده طرح های اولویت دار مطرح شود.
شریعتمداری افزود: دولت تدبیر و امید در سفرهای استانی توجه ویژه به استان های محروم و کمتر برخودار را در دستور کار دارد.
به گفته معاون اجرایی رییس جمهور، در آینده ای نزدیک جلساتی در تهران با حضور رییس جمهور، روسای بانک ها، استانداران، شرکت های توسعه دولتی و سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج برای بهره گیری از فرصت های سرمایه گذاری استان ها برگزار می شود.
معاون اجرایی رییس جمهوری برای بررسی مشکلات استان چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده است./ش/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.