معاون وزير کشاورزی:

اختصاص 10 ميليارد دلار اعتبار برای نوسازی و بازسازی "اراضی کشاورزی"

معاون برنامه ريزی و امور اقتصادی وزير جهاد کشاورزی گفت: 10 ميليارد دلار اعتبار ويژه به منظور نوسازی و بازسازی اراضی کشاورزی از محل صندوق توسعه ملی اختصاص يافت.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عبدالمهدي بخشنده در جمع خبرنگاران با اشاره به اينکه بخش قابل توجهي از اراضي آبي کشاورزي از لحاظ فني و علمي آمادگي لازم را براي افزايش توليد محصول ندارد افزود: ميانگين عملکرد توليد در اراضي کشاورزي پايين است و اگر اين روند ادامه يابد کشت در اين اراضي توجيه اقتصادي نخواهد داشت.

وي گفت: چهار ماه گذشته به منظور اصلاح و نوسازي و اجراي عمليات تسطيح و زه کشي اراضي کشاورزي در جلسه اي که رئيس جمهور و وزير جهادکشاورزي با مقام معظم رهبري داشتند ايشان با اختصاص 10 ميليارد دلار اعتبار براي اجراي طرح نوسازي و بازسازي اراضي کشاورزي موافقت کردند.

معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي وزير جهاد کشاورزي افزود:  5 / 1 ميليارد دلار از اين تسهيلات به طرح تسطيح و بازسازي 550 هکتار از اراضي کشاورزي استان خوزستان اختصاص يافت که هم اکنون طرح در 105 هزار هکتار از اراضي آغاز شده است.

بخشنده گفت: با اختصاص تسهيلات، سالانه 100 هزار هکتار از اراضي کشاوري در کشور تحت پوشش عمليات بازسازي قرار مي گيرد.

وي افزود: براساس برآوردهاي انجام شده هزينه تسطيح و زه کشي اراضي کشاورزي در استان خوزستان در هر هکتار 15 تا 18 ميليون تومان است که 80 تا 90 درصد اين هزينه را دولت بصورت بلاعوض در اختيار کشاورزان قرار مي دهد.

معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي وزير جهاد کشاورزي گفت: تا 3 ماه آينده عمليات طرح تسطيح و زه کشي در 130 هزار هکتار ديگر از اراضي دشت خوزستان آغاز مي شود.

بخشنده همچنين از موافقت مقام معظم رهبري با اختصاص 500 ميليون دلار اعتبار براي بازسازي و احياي 46 هزار هکتار از اراضي دشت سيستان خبرداد و افزود: آيين نامه اجرايي طرح هفته گذشته تدوين و تصويب شد و قرار است عمليات اجرايي بعد از تعيين پيمانکار آغاز شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: زمین ، کشاورزی ، تولید ، اراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار