"امیر سماواتی" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بزرگان سینما، بزرگی نمی‌کنند/ ایو‌بی پس از مدتی دوباره در همان سبک مدیریت گذشته باقی ماند

"امیر سماواتی "تهیه کننده سینما گفت: ایو‌بی با پیش گرفتن همان سبک مدیریتی در گذشته دوباره تعدادی از نورچشمی‌ها و افراد نزدیک تر در انجام کارها را در اولویت قرار داده است.

امیر سماواتی تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگارسینما باشگاه خبرنگاران گفت: حجت‌الاسلام ایو‌بی در یک سال گذشته با حل بحران خانه سینما و بازگشایی آن قدم مثبتی در مدیریت سینما داشت، اماهمه‌ی کارهای او در همین حرکت متوقف شد و دوباره همان سبک و سیاق مدیریت گذشته باقی ماند و دوباره تعدادی از نور چشمی‌ها و افراد نزدیک‌تر در انجام کارها در اولویت قرار گرفتند.




 
وی افزود: تنها نکته‌ای که در رابطه با مدیریت "ایو‌بی" می‌توان گفت؛ این است که با روی کار آمدن او یک نوع آرامش نسبی حاکم شد اما به طور کلی تصاویر پشتوانه‌های تولید از بین رفته و تولید کنندگان در صورت تولید یک اثر نمی‌دانند که آیا یارانه دولتی به آن‌ها تعلق می‌گیرد یا نه؟
 
وی ادامه داد: در ابتدای سال در حوزه پخش، فیلم‌های نوروزی مورد حمایت قرار گرفت و به نوعی حرکت مثبتی در این راستا شد اما به یکباره این بخش هم به دست فراموشی سپرده شد و اکنون با یک نوع بی نظمی و نبود برنامه‌ریزی درست مواجه هستیم.
 
سماواتی عنوان کرد: در حوزه صدور پروانه ساخت، تدوین قوانین و چهار چوب‌های مورد نیاز در این حوزه نیز مشکلات اساسی داریم زیرا با صدور پروانه‌ ساخت زمان اکران فیلم و تعلق یارانه‌های دولتی مشخص نمی‌شود و این مشکل بزرگی است که به نظر من تمامی آن از کم کاری معاونت سینمایی شورای پروانه ساخت ناشی می‌شود.
 
این تهیه کننده عنوان کرد: در حوزه اکران شاهد این موضوع هستیم که بعد از نمایش آثار به سرعت CD های آن در بازار عرضه و همزمان نیز در تلویزیون پخش می‌شود که به نظر من منطقی نیست. همه‌ی این موضوعات ناشی از نبود برنامه‌ریزی در مدیریت "ایو‌بی" و دوستان او است. این در صورتی است که "ایو‌بی" و همکاران او افراد با تجربه‌ای هستند.
 
سماواتی بیان کرد: در بخش بین‌الملل نیز حرکت مثبتی دیده نمی‌شود و چهار چوب و تعاریف خاص خود را ندارد.
 
وی بیان کرد : یکی دیگر از مشکلات این است که افراد گروه بندی نشدند که این موضوع باید از سوی وزارت ارشاد و اصناف انجام می‌شد، که متأسفانه صورت نگرفته و برخی از بزرگان سینما بزرگی نمی‌کنند و مانع انجام برخی از کارها از سوی جوانان می‌شوند.
 
وی خاطرنشان کرد: شاید تنها در مرکز گسترش شاهد یک برنامه ریزی هستیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار