رئیس مجلس سوریه در اجلاس تروئیکای بین المجالس اسلامی؛

وحدت میان ملت فلسطین و نیروهای مقاوم آن کلید پایداری است

رئیس مجلس سوریه در اجلاس تروئیکای بین المجالس اسلامی در مورد وضیت فلسطین و تهاجم علیه غزه گفت: وحدت میان ملت فلسطین و نیروهای مقاوم کلید پایداری است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، جواد النهام رئیس مجلس سوریه در اجلاس تروئیکای بین المجالس اسلامی ضمن قدردانی از ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران به دلیل موضع حمایتی آنها از ملت فلسطین در مقابل تجاوزات اسرائیل گفت: امروز گردهم آمده ایم به خاطر اینکه امت اسلامی در بهترین شرایط به سر نمی برد، دشمنان تمامی امکانات خود را علیه ما بسیج کرده اند و بدترین فشارها و محاصره ها را بر هر کشور اسلامی که جلوی طرح آنها می ایستد ایجاد میکنند.

وی تصریح کرد: طرح هایی که هدف آن تسلط بر منطقه ی ما و در اختیار گرفتن سرنوشت آن است.

رئیس مجلس سوریه افزود: پراکندگی صفوف ما و گسترش اختلافات میان ما باعث گسترش اختلاف میان ما شده و کشورهای غربی کشورهای ما را یکی یکی مورد هدف قرار داده است. 

النهام اظهار داشت: امروز گردهم آمده ایم تا تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیست علیه برادرانمان که در غزه محاصره شد را بررسی کنیم و باید تاکید کنم که این تجاوز ادامه دارد و از 66 سال پیش هیچگاه متوقف نشده است، و با محاصره ی ظالمانه ای که بر فلسطین تحمیل شده بیش از یک و نیم میلیون فلسطینی یا از طریق مصادره ی زمین ها یا تلاش برای گرسنه نگه داشتن مردم و ممانعت از رسیدن دارو و مواد حیاتی مورد جنایات وحشیانه ی رژیم صهیونیست قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: در گرما گرم سکوت تلخ جهان عرب و اسلام در قبال این وقایع این که ما به صدور بیانیه و فراخوان بسنده کنیم امر پسندیده ای نیست .

رئیس مجلس سوریه با بیان اینکه حتی برخی کشورهای اسلامی به خود زحمت نمی دهند تجاوز علیه فلسطین را محکوم کنند، گفت: این کشورها ملت فلسطین را مقصر میدانند و در واقع با کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی در تجاوز به ملت فلسطین حمایت میکنند.

النهام با تاکید بر اینکه کشورهای اسلامی باید تحرک داشته باشند و از هر فرصتی در سطوح سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و نظامی برای حمایت از پایداری ملت فلسطین استفاده کنند گفت: برای بازدارندگی در مقابل تجاوز راهی جز حمایت از مبارزه ی ملت فلسطین وجود ندارد و وحدت میان ملت فلسطین و نیروهای مقاوم کلید پایداری است.

وی تصریح کرد: ما در اینجا از گروه های مقاوم فلسطین می خواهیم که مواضع خود را در سطوح سیاسی و میدانی یکپارچه کنند؛ چرا که تنها راه جلوگیری از تجاوز همین موضوع است.

رئیس مجلس سوریه با تاکید بر اینکه توانی برخی کشورها و سکوت سازمان های بین المللی و اقدام آنها برای مجرم دانستن مردم فلسطین بر کسی پوشیده نیست گفت: جنگ های منطقه ای در سوریه و عراق و جنگ تروریسم مورد حمایت کشورهای غربی و اسرائیل در جهت طرح محو مسئله ی فلسطین از طریق سر گرم کردن محور مقاومت و کشورهای منطقه به وسیله ی مشکلاتی است که باعث دور ساختن نگاه آها از مسئله ی فلسطین میشود.

وی در پایان تاکید کرد: راهی جز همکاری برای مبارزه با تروریسم و القاعده که در خطر همگون در منطقه هستند وجود ندارد، لذا از تمام ملت های آزادی خواه و گروه های سیاسی می خواهیم که به پا خیزند و در مقابله با حاکمیت اشغال گران و تروریست ها قیام کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: فلسطین ، نیروها ، مقاوم ، کشورها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار