"گفتگوی تنهایی" با چهره ماندگار فلسفه

برنامه"گفتگوی تنهایی" امشب سه شنبه 31 تیرساعت 21:45 با دکتر کریم مجتهدی، استاد فلسفه دانشگاه تهران گفتگو می کند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ کریم مجتهدی در سال ۱۳۰9 درتبریز به دنیا آمد. او سهم به‌سزایی در رشد پژوهش‌های فلسفی در ایران دارد. دکتر مجتهدی عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است. او در همایش چهره‌های ماندگار ایران به عنوان چهره ماندگار فلسفه انتخاب شد.

 از آثار این چهر ماندگار می توان به فلسفه نقادی کانت، فلسفه در قرون وسطی، فلسفه تاریخ، دکارت و فلسفه او، پدیدارشناسی روح بر حسب نظر هگل، دونس اسکوتوس و کانت به روایت هیدگر، سیدجمال‌الدین اسدآبادی و تفکر جدید، فلسفه و تجدد، نگاهی به فلسفه‌های جدید و معاصر در جهان غرب، درباره هگل و فلسفه او، فلسفه و فرهنگ، داستایفسکی آثار و افکار و... اشاره کرد.
 
یاد آور می شود؛ "گفتگوی تنهایی"که در گذشته متمرکز بر موضوعات فرهنگی و هنری بود و از چهره های مطرح تلویزیون، سینما، تئاتر و شاعران برجسته بهره می برد، در سری جدید اما با نخبگان و چهره های ماندگار علمی، در موضوعاتی نظیر رضامندی، امید به زندگی و نگاه به هستی گفتگو می کند تا ساعاتی به یاد ماندنی را برای مخاطبانش فراهم کند. این برنامه را موسوی ملکی برای گروه فیلم نمایش شبکه فرهیختگان تهیه و روی آنتن می برد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار