قزوین/

اعتبار 15 میلیون تومانی برای اجرای طرح سازه‌های ماکارونی در قزوین

مدیر اجرایی طرح محله ما در قزوین گفت: برای اجرای طرح کارگاه آموزشی ساخت سازه‌های ماکارونی در سطح محله‌های قزوین اعتباری بالغ بر 15 میلیون تومان برآورد شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

امیر علی مظاهری با اشاره به طرح‌های اجرایی طرح محله ما در قزوین اظهار کرد: یکی از طرح‌های اجرایی طرح محله ما در قزوین برگزاری کارگاه آموزشی ساخت سازه‌های ماکارونی است که با هدف شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های نوجوانان محله‌های سطح شهر قزوین است.

وی افزود: برنامه‌ریزی این طرح به صورتی است که در هر محله یک کارگاه آموزشی به منظور ساخت پل‌ها و سازه‌های ماکارونی به صورت تیمی در پنج جلسه برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی طرح محله ما در قزوین خاطرنشان کرد: طرح کارگاه‌ آموزشی ساخت سازه‌های ماکارونی ویژه سنین 12 تا 16 سال است و به صورت رایگان برای نوجوانان برگزار می‌شود.

این مسئول در ادامه اعلام کرد: همچنین هزینه برآورد شده برای طرح کارگاه آموزشی ساخت سازه‌های ماکارونی اعتباری بالغ بر 150 میلیون ریال است.

مظاهری تصریح کرد: پس از پایان دوره‌های تئوری و عملی این کارگاه‌های آموزشی، کارآموزان در جشنواره زیباترین سازه ماکارونی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی ادامه داد: از دیگر اهدافی که این کارگاه‌ها برای نوجوانان محله‌ها به دنبال دارد آشنایی آن‌ها با مفاهیم فیزیکی این سازه‌ها است که با مدیریت شهری تقویت می‌شود.

مظاهری اضافه کرد: با توجه به اینکه یکی از کارهای متمرکز مدیریت شهری بر روی ساخت پل در سطح استان است بیشترین تمرکز طرح سازه‌های محله ما نیز بر روی پل‌سازی است. مدیر اجرایی طرح محله ما در قزوین عنوان کرد: در پایان این دوره‌های آموزشی پنج تا شش سازه از هر محله خارج می‌شود که در مجموع بیش از 100 سازه ماکارونی در سطح محله‌های قزوین به اجرا گذاشته می‌شود.

این مسئول یادآور شد: همچنین بعد از پایان این کارگاه‌ها مسابقه‌ای بین این تیم‌ها صورت می‌گیرد که در این مسابقه هر تیم باید یک سازه را در همان‌جا درست کرده تا یک تیم برتر با بهترین سازه نسبت به استاندارد تعیین شده انتخاب ‌شود و در پایان جوایزی نیز به تیم برگزیده اهدا می‌شود.

مظاهری با توجه به اینکه طرح سازه‌های ماکارونی از قبل در مراکز دانشگاهی و دیگر مراکز برگزار شده است بیان کرد: این طرح در سطح محلات تا به حال اجرا نشده است و این دوره در واقع می‌توان نخستین دوره اجرایی این طرح در سطح محله‌ها به شمار آورد.

مدیر اجرایی محله ما قزوین در پایان افزود: امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم گامی برای رشد شهری خود برداشته و خدمتی به جامعه اسلامی ارائه کنیم
./ز
برچسب ها: سازه ، ماکارونی ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.