ارومیه/

کاهش 72 میلی‌متری بارندگی‌های سال زراعی جاری در آذربایجان غربی

سرپرست تحقیقات هواشناسی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان غربی از کاهش 72 میلی‌متری بارندگی‌های سال زراعی جاری در مقایسه با دوره مشابه سال قبل خبر داد.

صیاد خشتکار ثانی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: میزان بارندگی‌های سال زراعی جاری در آذربایجان غربی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

وی، میزان کل بارندگی‌های سال زراعی جاری را 319.6 میلی‌متر اعلام کرد و افزود: این میزان در مقایسه با بارندگی‌های دوره مشابه سال قبل که 391.9 میلی‌متر بوده 72.3 میلی‌متر کاهش یافته است.

سرپرست تحقیقات هواشناسی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان غربی در این مدت بیشترین میزان بارندگی را مربوط به شهرستان سردشت با 726 میلی‌متر اعلام کرد و افزود: کمترین میزان نزولات جوی نیز در این مدت مربوط به شهرستان خوی با 181.1 میلی‌متر گزارش شده است.

خشتکار ثانی تصریح کرد: بارندگی‌ها در طول سال زراعی جاری در تمام شهرستان‌های استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد منفی داشته که در این میان شهرستان پیرانشهر با اختلاف 159.7 میلی‌متر نسبت به میزان بارندگی دوره مشابه سال قبل خود بیشترین کاهش را داشته است.

وی، میانگین بارندگی در دراز مدت مشابه را 345 میلی‌متر عنوان کرد و افزود: اختلاف بارندگی سال زراعی جاری با بلند مدت مشابه 24.2 میلی‌متر در استان بوده است.

خشتکار ثانی، کل میانگین سالانه ایستگاه را 378.8 میلی‌متر بیان کرد و افزود: با اشاره به پیش‌بینی‌های کارشناسان هواشناسی استان شاهد افزایش نسبی دمای هوا در غالب مناطق استان طی روزهای آینده خواهیم بود.

سرپرست تحقیقات هواشناسی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان غربی هوای روزهای جمعه و شنبه، 27 و 28ام تیر ماه را صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد در برخی ساعات اعلام کرد.

گفتنی است؛ در ابلاغی از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور، صادق ضیائیان معاون پیشین فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی استان زنجان به سمت "مدیر کل هواشناسی آذربایجان غربی" منصوب شدز/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.