فتح‌آبادی: ایران تکنیکی‌ترین بازیکنش را ازدست داد

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: تکنیکی‌ترین بازیکنی که فوتبال ایران تا به حال به خودش دیده است و در تیم ملی در اوج قرار داشته علی کریمی بوده است.

غلامرضا فتح‌آبادی درباره ارزیابی‌اش از حضور کریمی در فوتبال ایران به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: علی کریمی اززمانی که در فوتسال بازی می‌کرد شناختم و به خاطر تکنیک نابش در زمینهای بزرگ مشغول به بازی شد و توانست با بازیهای خوبش در اوج تیم ملی قرار بگیرد.

وی در ادامه بیان کرد: شماره هشت تیم ملی بهترین کار را انجام داد و با خداحافظی‌اش باعث شد که همیشه در یادها بماند چرا که سن او بالا رفته است و امکان داشت از نظر بدنی در زمین فوتبال نتواند مانند قبل ظاهر شود و شاید مورد بی‌احترامی خیلی از تماشاچیان دو آتیشه قرار می‌گرفت و خداحافظی‌اش از فوتبال به جا بود.

وی در ادامه افزود: امیدوارم نامه‌ای را نوشته برای خداحافظی به آن عمل کند و از فوتبال کنار برود چرا که بعد از یک مدت استراحت می‌تواند در کار مربیگری شرکت کند.

کریمی اسطوره فوتبال ممکلت است و باید روی آن سرمایه‌گذاری شود و با توجه به استعدادهایش کار مربیگری را شروع کند و تجربیات خود را در اختیار دیگران بازیکنان قرار بدهد.

فتح‌آبادی درباره اینکه نبود کریمی در آینده جای خالی‌اش حس می‌شود یا نه افزود: تکنیک یک بخش از فوتبال است ولی باید یک فوتبالیست از هر نظر تکمیل باشد ولی کریمی با توجه به سنش نمی‌تواند تکمیل باشد.

وی درادامه بیان کرد: در جام جهانی 2014 برزیل علی کریمی حضور نداشت و هیچ خلأی ایجاد نشد چراکه جام‌ها جای بازیکنان جوان است و بهتر است جوانان ازتجربیات قدیمی‌ها استفاده کنند و بهره ببرند و کریمی ازنظر تکنیکی قابل قبول است برای فوتبال و از نظر دوندگی امکان داشت که در فوتبال خلأ ایجاد کند.

کارشناس فوتبال کشورمان همچنین درباره ارزیابی اش از اینکه بهتر نبود پایان لیگ خداحافظی می‌کرد با تشریفات خاص اظهار داشت: درست است که وجود بازیکنی مثل کریمی می‌توانست به نفع هر تیمی باشد و کریمی با توجه به تجربیات خود می‌توانست به هر تیمی که علاقه داشت برود ولی شأن کریمی با این کار زیر سوال می‌رفت و بهترین کار را انجام داد و با خداحافظی‌اش کاری کرد که در آینده همه به خوبی ازش یاد کنند و در ذهن‌ها با بازی خوبش ماندگار شود.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار