عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران:

مسوولان با نگاهی علمی‌تر به حذف "حق فنی" بیندیشند

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران نیز با تاکید بر اینکه حذف حق فنی از سوی دیوان عدالت کار اشتباهی است، گفت: حق فنی در تمام دنیا وجود دارد و در واقع هزینه خدماتی است که بر روی نسخه بیمار انجام می‌شود.

بابک مصباحی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و د رمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه نباید ایران را از سایر کشورها در گرفتن حق فنی مستثنی کنیم تصریح کرد: انجام این کار تبعات بدی را برای جامعه داروساز و بیماران بدنبال خواهد داشت زیرا با حذف تعرفه خدمات حرفه‌ای داروسازان در واقع بطور عملی خواهان ارائه نکردن مشاوره و بررسی تداخلات دارویی و انجام کار کارشناسی بروی نسخ بیماران هستیم. 
 
وی افزود: وقتی ارزشی برای خدمات حرفه‌ای داروسازان در نظر گرفته نشود این موضوع به آنها القا می‌شود که نباید کار کنند و از مسوولان مربوطه خواستاریم تا با نگاهی علمی تر به این موضوع بیندیشند و این تصمیم را مورد بازنگری قرار دهند. 
 
وی با اشاره به اینکه پرداخت حق فنی به داروسازان عملی منطقی است خاطرنشان کرد: فلسفه وجودی حق فنی بارها از سوی کارشناسان سازمان غذا و دارو و سازمان نظام پزشکی مورد بازبینی قرار گرفته و کارهای کارشناسی و مقالات علمی در مورد آن ارائه شده است. 
 
به گفته عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران حذف حق فنی تبعات بدی به دنبال دارد از جمله آنکه ممکن است داروسازان دیگر اقدام به انجام خدمات مشاوره ای و بررسی نسخ به دلیل اطمینان از تداخلات دارویی نکنند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار