تبریز/

راه‌اندازی گمرک هوایی تبریز تا عید فطر

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: گمرک هوایی (کارگو) تبریز تاثیر بسزایی در توسعه صادرات دارد و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا عید فطر باید راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، جبارزاده از هدف‌گذاری صادرات دو میلیارد دلاری از گمرکات این استان در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: البته ظرفیت‌های استان بیشتر از این رقم است و ما برای تحقق این هدف از هیچ حمایتی دریغ نخواهیم کرد.

دکتر اسماعیل جبارزاده در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان،‌ با تاکید بر این که همه دستگاه‌ها باید به صورت جدی از صادرات حمایت کنند، افزود: برای تحقق اهداف صادراتی استان آماده اجرای روش‌های جدید و علمی هستیم و اصراری به روش‌های سنتی نداریم.

وی با بیان این که میزان صادرات استان آذربایجان‌شرقی در دو سال گذشته به ترتیب 860 میلیون و یک میلیارد دلار بود، گفت: برای استانی با این پتانسیل، این ارقام بسیار کم است و گرچه در گذشته تلاش‌هایی شده است و ما نیز از آنها تشکر می‌کنیم، اما سطح انتظارات بیشتر از فعالیت‌هاست.

جبارزاده اضافه کرد: آذربایجان‌شرقی از دیرباز استانی تجاری و صادراتی بوده و باید تلاش کنیم جایگاه استان را در زمینه صادرات احیا کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: باید تجار و صادرکنندگان خود را تشویق کنیم که صادرات را از گمرکات استان انجام دهند و برای این منظور باید هر امکاناتی که در گمرکات سایر استان‌ها وجود دارد در گمرکات استان ایجاد کنیم.

جبارزاده، راه‌اندازی گمرک هوایی (کارگو) را یکی از خواسته‌های چندین‌ساله صادرکنندگان اعلام کرد و گفت: این امر تاثیر بسزایی در توسعه صادرات دارد و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا عید فطر باید راه‌اندازی شود.

 وی استمرار صادرات را مستلزم صادرات کالاهای استاندارد و باکیفیت دانست و از سازمان‌های دخیل در ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی از جمله سازمان استاندارد خواست اجازه ندهند کالاهای بی‌کیفیت از استان خارج شود.

جبارزاده با بیان این که برای تحقق ایده‌های صادراتی هیچ مانعی نمی‌بینیم، افزود: نیت ما افزایش تولید و صادرات در استان است و در این راستا آماده حل مشکلات هستیم.

وی با اشاره به نقش مؤثر نمایشگاه بین‌المللی تبریز در عرصه تجارت استان، بر رفع موانع موجود در توسعه این نمایشگاه تاکید کرد و گفت: باید هر ماه شاهد یک اتفاق مهم تجاری و صنعتی در این نمایشگاه باشیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحریم صادرات مس، خاطر نشان کرد: معتقدم که اگر چه تحریم چیز خوبی نیست، اما یک فرصت برای شکوفایی استعدادهاست که باید از این فرصت در زمینه صادرات نیز استفاده کنیم.

وی با تاکید بر جلب مشارکت بخش خصوصی در صادرات فرآورده‌های صنعت مس استان، خاطرنشان کرد: تاجران ما متخصص کار کردن در شرایط تحریم هستند و مطمئنا اگر بخشی از صادرات کنسانتره و مس کاتدی به آنها واگذار شود می‌توانند با موفقیت این کار را انجام دهند.
 
انتهای پیام/ش
برچسب ها: توسعه ، صادرات ، گمرگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.