تکرار / روز آخر کاپ بسکتبال آسیا؛

قهرمانی دوباره "بسکتبال ایران" در کاپ آسیا/ جام قهرمانی با دستان حدادی بالا رفت

تیم ملی بسکتبال ایران با شکست چین تایپه در فینال مسابقات کاپ آسیا موفق به دفاع از قهرمانی سال 2012 و صعود مستقیم به جام ملتهای سال آینده شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ تیم ملی بسکتبال ایران برای کسب قهرمانی دوباره در کاپ  آسیا از ساعت 16 روز شنبه به مصاف چین تایپه رفت و با اختلاف 12 امتیاز موفق به پیروزی و تکرار قهرمانی شد.

ایران در ترکیب اولیه نسبت به بازی با فیلیپین تغییری نداشت و با ترکیب مشایخی، یخچالی، جمشیدی، ساهاکیان و حدادی وارد میدان شد.

بازیکنان چین تایپه با گل کردن یک پنالتی، امتیاز اول بازی را به دست آوردند اما حامد حدادی به سرعت در زیر حلقه حریف، این امتیاز را جبران کرد. حدادی بهترین بازیکن ایران در دقایق اول بازی بود اما تیم چین تایپه با بازی سرعتی و کمک کوینسی دیویس، تیم برتر زمین به شمار می رفت. دیویس در پنج دقیقه امتیازات خود را دو رقمی کرد.

مصدومیت بهنام یخچالی

بازیکنان ایران در 5 دقیقه دوم با چند ریباند دفاعی موفق، حملات سریعی را شروع کردند که اختلاف 6 امتیازی بازی را به سرعت جبران کرد. دیویس نیز در این دقایق بهتر دفاع شد. در این میان بهنام یخچالی که در کوارتر آخر بازی با فیلیپین هم با مشکل مواجه شده بود یک بار دیگر به خاطر مصدومیت از بازی بیرون رفت. یخچالی با مصدومیت دست مواجه شده و به نظر می رسید انگشت دست وی در رفته باشد.


ایران کوارتر اول بازی را با نتیجه 26 بر 21 برد و در پایان کوارتر بحثی هم میان بازیکنان دو تیم پیش آمد. دیویس و حدادی موثرترین بازیکنان دو طرف در این کوارتر بودند.

تساوی در نیمه اول

یخچالی در شروع کوارتر دوم هم موفق به بازگشت نشد و بچیروویچ با تغییرات زیادی در ترکیب به بازی ادامه داد. چین تایپه با 52 درصد پرتاب های منطقه ای موفق در کوارتر دوم، تیم برتر زمین بود و این کوارتر را با نتیجه 21 بر 16 برد. با این شرایط نیمه اول 42 - 42 مساوی تمام شد.

حامد حدادی با 11 امتیاز و 5 ریباند و کوینسی دیویس با 14 امتیاز و 6 ریباند بهترین بازیکنان نیمه اول بودند.

ایران در نیمه دوم با یک تغییر نسبت به ترکیب اولیه وارد زمین شد و ارسلان کاظمی با توجه به مصدومیت بهنام یخچالی به جای این بازیکن در ترکیب ابتدایی این نیمه جای گرفت. ارسلان در دقایق ابتدایی نیمه هم موثرترین بازیکن ایران بود.

کوارتر سوم بازی با نتیجه 24 بر 20 به نفع ایران تمام شد.

قهرمانی و صعود مستقیم به جام ملتهای 2015

ایران در کوارتر پایانی با کمک بازیکنان زیر حلقه، هفت امتیاز بدون جواب به دست آورد و با این شرایط اختلاف دو تیم از 10 امتیاز گذشت. پرتاب های راه دور بازیکنان ایران تا کوارتر چهارم به 10 مورد هم نمی رسید و از هفت اقدام انجام شده تنها پرتاب سجاد مشایخی به گل تبدیل شده بود در حالی که بازیکنان چین تایپه 18 اقدام با 5 پرتاب موفق داشتند. در مقابل بازیکنان ایران در منطقه 3 ثانیه امتیازات بیشتری به دست آورده و در ریباندها هم برتری کامل داشتند. 


ایران در نهایت با نتیجه 89 بر 79 برنده بازی شد و به قهرمانی دوباره در کاپ آسیا رسید. با این قهرمانی تیم ملی ایران به طور مستقیم راهی جام ملت های 2015 آسیا شد.

اهدای جام به حدادی

بازیکنان ایران بعد از قهرمانی تورهای دو سبد را به یادگاری بریدند و بعد از اهداء مدال ها، جام قهرمانی توسط رئیس کنفدارسیون بسکتبال آسیا به حامد حدادی داده شد. حدادی با در آغوش گرفتن جام با سرود ملی ایران هم خوانی می کرد. در مراسم قهرمانی ،سامان ویسی با عصا و بهنام یخچالی با انگشت بسته شده، حضور داشتند.

گفتنی است تیم ملی ایران با اتمام کاپ آسیا برای مسابقات جام جهانی 2014 آماده می شود که از 8 شهریور در اسپانیا آغاز می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بسکتبال ، کاپ آسیا ، حدادی ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار