تساوی رویان با جهان در دستیابی به روش‌های نوین درمان ناباروری

دستیابی به روش‌های نوین درمان ناباروری، تقریبأ تمام زوجین نابارور را امیدوار به پدر و مادر شدن کرده است. در کشور ما هم مراکز درمان ناباروری، با انجام جدیدترین روش‌های درمانی، گام به گام مراکز پیشرفته‌ جهان قدم بر می‌دارند.

فریبا رمضان‌علی متخصص زنان و نازایی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برای درمان ناباروری زوج‌های نابارور درمان‌های جدید مدام در حال انجام گیری  است و از لحاظ پیشرفت، ما هم با سایر کشورهای آمریکایی و اروپایی هم ردیف هستیم.

رمضان‌علی ادامه داد: از جمله جدیدترین روش‌های درمان ناباروری می‌توان به انتقال جنین‌هایی که PGD شده‌اند یعنی قبل از انتقال با انجام بررسی‌های ژنتیکی از سلامت جنین از نظر ژنتیکی مطمئن می‌شویم و سپس جنین را به بدن مادر منتقل می‌کنیم. این روش برای خانواده‌هایی که مشکل ناباروری ندارند ولی سابقه تولد بچه‌های ناهنجار در خود یا خانواده نزدیک دارند، بسیار کاربردی است.
روشIVM روش نوین دیگری است.

وی در پایان اظهار داشت: در بچه دار شدن به روش‌های IVF و میکرو اینجکشن هم مانند باروری طبیعی، شانس تولد نوزاد سالم بالاست و طبق آمارهای تمام دنیا، همان 5 درصدی که در هر تولد امکان اختلالات ژنتیکی وجود دارد، در باروری به این روش‌ها هم صدق می‌کند و بنابراین جای هیچ نگرانی در باروری به روش‌های آزمایشگاهی وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.