ساخت مستند "مجید موثقی" در افغانستان

"مجید موثقی" کارگردان مستند هر محیطی برای شرکت در ورکشاب و ساخت فیلم خود به افغانستان رفت.

"مجید موثقی" مستندساز سینما در خصوص برگزرای ورکشاپ مستند سازی و تحلیل فیلم انجمن اجتماعی خبرگزاری شمال افغانستان به خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: پس از برگزاری ورکشاپ مستندسازی و تحلیل فیلم برای انجمن اجتماعی خبرگزاری شمال افغانستان مستندی را برای اعضای این انجمن به کارگردانی توماس اشمیت مستندساز آلمانی تدوین کردم. 

وی افزود: پس از تدوین این مستند که مربوط به رشد فوتبال بانوان در افغانستان است مزارشریف را برای ساخت مستندم ترک و به شهر کابل افغانستان رفتم و در همانجا با همکاری محمد جاوید و مرتضی جاوید مستندی را با محوریت علاقه جوانان به موسیقی‌های مدرن که مورد توجه واقع نمی‌شود را ساختم. 

موثقی در ادامه در خصوص این مستند اظهار داشت: سعی کردم با نشان دادن چهار تن از این خوانندگان جوان افغانی که همگی متولد ایران هستند بخشی از زندگی هنری آنها را در محل کارشان نشان دهم. 

 وی خاطر نشان کرد: این خوانندگان جوان به کشورشان افغانستان بازگشتند و در آنجا با وجود مشکلاتی که طالبان تا به امروز به وجود آورده است به زندگی‌شان ادامه داده‌اند تا با تحمل سختی برای رشد این نوع موسیقی در کشورشان تلاش می‌کنند. 

گفتنی است؛ این مستندساز مستند هر محیطی را از سال گذشته کلید زده و در حال حاضر مراحل پایانی تولید را طی می‌کند.  
 

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار