گزارش تحلیلی اورژانس it؛

آشنایی با قابلیت‌های جالب NFC

NFC قابلیتی است که در برخی از گوشی‌های همراه وجود دارد. این قابلیت جهت جفت کردن دو دستگاه با یکدیگر اشتراک دو فایل بوسیله نزدیک کردن بدنه دو دستگاه به هم و یا پرداخت هزینه مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی NFC قابلیت‌های هوشمند و جالب دیگری نیز دارد.

به گزارش خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران؛ در زمان‌هایی نه چندان دور کارتهای تجاری هوشمند با قابلت NFC معرفی گردید که این کارت می‌توانست جهت پخش موزیک و یا ویدئو بارگذاری صفحات خاص اینترنتی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین امکان اضافه کردن مخاطبین جدید به گوشی‌های هوشمند نیز وجود دارد.

حلقه NFC همانند حلقه‌ای عادیست که باز کردن قفل گوشی یکی از این عملکردهاست. این حلقه درون خود یک چیپ NFC داشته که می‌توان از آن برای کارهای خاصی استفاده کرد.

قابلیت KEY 2 share به جهت بازکردن درب وجود دارد که این دربها از تکنولوژی بسیار بالایی برخورداند. البته این دربها در موارد بسیار ضروری با روشهای دیگر نیز قابل بازشدن هستند.

ناخن‌های NFC از موارد دیگر است. این ناخن‌ها مجهز به چراغ‌ای LED هستند که این چراغها بوسیله NFC درون گوشی به محض نزدیک شدن روشن شده و چشمک می زنند.

کاربرد دیگر NFC می‌تواند در کتابخانه‌ها مورد استفاده قرار گیرد چرا که می‌توانید با نزدیک شدن گوشی هوشمند خود به کتاب‌هایی که جلدهای هوشمند دارند از تمامی اطلاعات کتاب و خلاصه‌ی آن بهره‌مند شوید.


گزارش از: صهبا دقیانوس


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار