با این نشانه مهم به اگزمای خود پی ببرید

اگزما با علائمی نظیر قرمزی، خارش و خشکی پوست همراه است که مهمترین علامت آن خارش است و معمولا هوای خشک و خیلی گرم اگزما را بدتر می‌کند.

منصور نصری کاشانی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: قرمزی، خارش، خشکی پوست از علائم اگزمای پوستی است اما مهمترین علامت آن خارش است و خارش تنها علامتی است که اگزما را تایید یا رد می‌کند.

وی افزود: اگزما انواع مختلفی دارد ممکن است در هر کدام از اگزماها عوامل تشدید کننده و تخفیف دهنده با هم متفاوت باشند. به طور کلی هوای خشک و خیلی گرم اگزما را بدتر می‌کند در حالی که هوای معتدل مناسب‌تر است پس علاوه بر رطوبت باید به دما هم توجه نمود.

نصری کاشانی تصریح کرد: لباس‌های زبر و ضخیم، خشکی پوست، مصرف طولانی مدت کرم‌های کورتونی و جنس‌هایی که نتوانند تهویه مناسبی برقرار کنند اگزما را بدتر می‌کند.

وی اظهار داشت: اگزما می‌تواند زمینه درونی، بیرونی و یا هر دو زمینه، را داشته باشد. همچنین می‌تواند تماسی یا غیرتماسی باشد. به هر حال راهکار درمانی آن براساس نوع اگزما صورت می‌پذیرد.

این متخصص در پایان خاطرنشان کرد: خود درمانی همه بیماری‌ها از جمله اگزما را بدتر می‌کند فردی که مبتلا با مصرف دارویی اگزمای او بهبود یافته ممکن است همزمان‌ با این بیماری به یک عفونت قارچی نیز مبتلا شود. در این زمان اگر از همان دارو مصرف کند امکان دارد بیماری‌اش بدتر شود.


انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار