مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم خبر داد

اجرای آئین‌نامه "استعدادهای درخشان" در مهر 94 / شرط معدل یکی از شرایط آئین‌نامه

شرط معدل و دریافت امتیاز بالای 70درصد از جمله شرایط آئین‌نامه جدید استعدادهای درخشان مشخص شده که از مهر 94 اجرایی می‌شود.

عبدالرحیم نوه‌ابراهیم مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در خصوص آئین‌نامه جدید استعدادهای درخشان در مقطع دکتری باید بگویم که این آئین‌نامه بعد از تشکیل جلسات متعدد و فعالیت کارشناسی آئین‌نامه جدید استعدادهای درخشان در مقطع دکتری مشخص شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا این آئین‌نامه جدید با آئین‌نامه قبلی تفاوتی داشته است افزود: تفاوت اساسی این آئین‌نامه با آئین‌نامه قبلی این است که آئین‌نامه جدید به سمت عدالت‌خواهی و انتخاب بهترین‌ها با توجه به حساسیت انتخاب در مقطع دکتری مشخص شد.

نوه‌ابراهیم تصریح کرد: از جمله تفاوت‌های آئین‌نامه جدید می‌توان به شرط معدل آن اشاره کرد چنانچه معدل کارشناسی 16 و کارشناسی ارشد 17 به بالا باشد و حداقل 2 سال بیشتر از دانش‌آموختگی آنها در مقطع کارشناسی ارشد نگذاشته باشد.

وی اظهار داشت: بر اساس جدول امتیاز که 100 امتیاز به طور کامل را دارا است، افراد باید 70 امتیاز را دریافت کنند که 4 امتیاز آن مربوط به بخش زبان است.

نوه‌ابراهیم در ادامه گفت: البته 20 درصد از داوطلبان مورد پذیرش از دوره روزانه است چنانچه اگر یک دانشگاهی 10 نفر را در مقطع دکتری پذیرش می‌کند 2 نفر مربوط به "استعدادهای درخشان" است.

وی خاطرنشان کرد: همه دانشجویان از همه دانشگاه‌ها می‌توانند درخواست خود را مطرح کرده و در جریان مصاحبه قرار بگیرند و انتخاب دوباره داشته باشند البته این آئین‌‌نامه یکسال زودتر از اجرا تصویب شده و برای مهر 94 اجرایی می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۲۶ تير ۱۳۹۳
محدویت سنی و معدل کاردانی را کنار بگذارید چرا معدل کاردانی یکبار در کارشناسی ناپیوسته یک بار در ارشد نا پیوسته یکبار دکترا معدل کاردانی حساب نشه کارشناسی ملاک باشه .