روشی تضمینی برای درمان شایع ترین مشکل در ماه رمضان

سبوس برنج و سبوس سایر غلات محتوی فیبر فراوان هستند و به عنوان یک درمان ساده و بی ضرر یبوست‌هایی که علت مشخصی ندارند مطرح است.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، یبوست از شایع ترین مشکلات گوارشی است که افراد در سنین مختلف را درگیر می کند گرچه بروز این بیماری در سنین مختلف علل مختلفی دارد به عنوان مثال یبوست در نوزادان وکودکان با بروز این بیماری در سالمندان متفاوت است و کودکی که به این بیماری دچار می شود بایستی حتما از نظر علل بروز این بیماری و احتمال اختلالات مادرزادی بررسی شود.

در ماه رمضان نفخ و یبوست یکی از مشکلاتی است که برای اکثر روزه داران اتفاق می افتد که با مصرف غذاهایی مانند برنج و سبوس برنج در وعده افطار و سحر می توانن ان را برطرف کرد.

مصرف داروها در تمامی سنین می توانند از علائم مهم بروز یبوست باشند، این مسئله به ویژه در افراد مسن که داروهای متفاوت مصرف می کنند می تواند مهم باشد مثل مصرف برخی داروهای تقویتی، داروهای کاهنده فشار خون، داروهای بیماری های قلبی، داروهای اعصاب.  
 
در افراد مسن یبوستی که تازه شروع شود می تواند علامت سرطان باشد بنابراین یبوست در این گروه از افراد نیاز به بررسی سریع و جدی و اقدام مناسب دارد.
 
سبوس برنج و سبوس سایر غلات محتوی فیبر فراوان هستند که در افرادی که فیبر در رژیم غذایی آنها کم است به عنوان یک درمان ساده و بی ضرر یبوست هایی که علت مشخصی ندارند مطرح است اما باید توجه داشت که فیبر غذایی که به عنوان درمان یبوست استفاده می‌شود بایستی حتما با آب فراوان مصرف شود و در مورد بیمارانی که انسداد روده‌ای دارند و یا یبوست آنها بیش از ۳ روز همراه با دل درد است مصرف سبوس برنج و سبوس سایر غلات می تواند مضر باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.