ایتارتاس: در مورد مسائل مهم اختلافات همچنان پابرجاست

ایتارتاس در گزارشی اعلام کرد تاکنون هیچگونه توافقی در مورد مسائل مهم و کلیدی بین ایران و 1+5 صورت نگرفته‌است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران خبرگزاری روسی ایتارتاس اعلام کرد تاکنون هیچگونه توافقی در مورد مسائل مهم و کلیدی بین ایران و 1+5 صورت نگرفته‌است.

دیپلمات‌ها و مذاکره‌کنندگان ارشد در وین گفته‌اند موضوعاتی که در ابتدای دور ششم مذاکرات وین حل نشده باقی‌ مانده بودند، هنوز هم حل نشده‌اند.

حتی نمایندگان و وزرای حاضر در مذاکرات نیز دیگر در خصوص آینده این گفتگوها پیش‌بینی نمی‌کنند.

با این حال وزیر خارجه آمریکا پس از سه روز حضور در وین در محل مذاکرات هسته‌ای اعلام کرد هنوز هم امید برای دستیابی به توافق وجود دارد اما اکنون به واشنگتن بازگشته تا با باراک اوباما و کنگره در خصوص تمدید مذاکرات گفتگو کند.

به گفته منابع دیپلماتیک در هیئت ایرانی حاضر در وین، موضوع غنی‌سازی اورانیوم تهران همچنان موضوع مهم مورد اختلاف است. جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا پس از سه روز مذاکرات فشرده با همتای ایرانی خود روز سه شنبه گفت پیشرفت های ملموسی در مذاکره درباره برنامه هسته ای ایران حاصل شده است و این که وی برای مشورت با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در مورد تمدید مدت زمان مذاکرات به واشنگتن بازخواهد گشت. کری گفت: اختلافات بسیار جدی باقی مانده است اما لحن سخنان وی، تردید کمی درباره خواست وی برای تمدید مدت مذاکرات به مدت چند هفته یا چند ماه باقی  گذاشت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار