1500 عنوان خبر از مسابقات بین المللی قرآن در رسانه های کشور منتشر شد

مدیرکل حوزه ریاست،روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف از انتشار 1500 عنوان خبر طی ایام برگزاری سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در رسانه ها ،خبرگزاری ها ، مطبوعات و سایت ها خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ، حسن ربیعی در مراسم تجلیل از فعالان رسانه ای سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در موقوفه بزرگ هتل ارم تهران گفت : این سازمان وظیفه خود می داند به پاس قدردانی از اصحاب رسانه ، این زحمات را ارج نهد.

وی با اشاره به اینکه سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم به عنوان بزرگترین رویداد قرآنی جهان اسلام ، 5 خرداد شب مبعث رسول اکرم (ص) آغاز و تا 12 خرداد روز ولادت حضرت ابوالفضل عباس (ع) ادامه یافت ، تصریح کرد : روز 13 خرداد ماه نیز مراسم پایانی این مسابقات در محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اجرا شد.

ربیعی با بیان اینکه این دوره از مسابقات با استقبال و حضور قاریان و حافظان 71 کشور جهان برگزار شد ، افزود : این مسابقات با تلاش و بهره مندی مناسب از ظرفیت های رسانه ای داخل و خارج کشور برگزار شد و با تلاش تمامی اصحاب رسانه شاهد جهش خوبی در زمینه اطلاع رسانی این دوره از مسابقات بودیم.

وی با اشاره به عملکرد کمیته روابط عمومی مسابقات ادامه داد: پخش126 مرتبه تیزر مسابقات از شبکه های مختلف سیما و شبکه های جهانی ، انعکاس 1231 دقیق برنامه زنده تلویزیونی از روند برگزاری مسابقات ، پخش 2368 دقیقه برنامه تولیدی ، 670 دقیقه گزارش خبری و خبر در بخش های مختلف خبری و انعکاس 6810 دقیقه برنامه در صدای جمهوری اسلامی ، از مهمترین اقدامات این کمیته است که با همکاری و مشارکت رسانه ملی به وقوع پیوست.

ربیعی اضافه کرد : اقدامات این کمیته نسبت  به دوره های گذشته بویژه دوره های بیست و هفتم به قبل رشد چشمگیری را نشان می دهد که حاکی از تغییر نگاه مدیریت عالی سازمان به مسابقات و نقش رسانه هاست.

مدیرکل حوزه ریاست ، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد : ستاد خبری این دوره مسابقات در مجموع بیش از 260 عنوان خبر ، گزارش و مصاحبه از روند برگزاری مسابقات و جلسات مختلف تولید و در رسانه های دیگر منعکس کرد و بیش از 1500 عنوان خبر در رسانه های جمعی اعم از خبرگزاری ها ، مطبوعات و سایت ها منعکس شد که این تعداد خبر باتوجه به زمان برگزاری یک هفته ای مسابقات نشان دهنده توجه ویژه رسانه ها به مسابقات است و همچنین 11 شماره نشریه وحی نیز در ایام مسابقات منتشر شد.

وی افزود: 5 نشست خبری قبل و حین برگزاری مسابقات برگزار شد و مسئولان ذیربط برنامه ها و اقدامات صورت گرفته در مسابقات را برای اصحاب رسانه تشریح کردند.

ربیعی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در فضای مجازی برای انعکاس این دوره از مسابقات گفت:برای 97 میلیون و 274 هزار نفر بصورت رایگان توسط اپراتورهای همراه اول و ایرانسل در خصوص این مسابقات پیامک ارسال شد که جادارد از زحمات این دو شرکت و شرکت نیوزهاب که در فضای مجازی حامی مسابقات بودند ، قدردانی کنم.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه پخش زنده مسابقات در این دوره از طریق سایت اطلاع رسانی سازمان اوقاف صورت پذیرفت ، گفت: 17 فلش تبلیغاتی از مسابقات در سایتها و خبرگزاری ها منتشر شد و 25 دوره طرح ختم مجازی قرآن کریم نیز اجرا شد که نشان دهنده میزان استقبال مردم از این طرح است.

وی با بیان اینکه حسب تدبیر نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه مبنی براینکه این مسابقات تنها متعلق به سازمان اوقاف نیست بلکه متعلق به تمام نظام جمهوری اسلامی ایران است ،  از دستگاهها و نهادهای مرتبط و تاثیرگذار برای برگزاری مسابقات کمک هایی اخذ شد ، تصریح کرد : از ستاد نمازجمعه تهران که امکان تبلیغ این مسابقات در فضای نمازجمعه های کشور را فراهم کرد ، اداره کل رسانه های خارجی وزارت ارشاد که سازماندهی رسانه های خارجی را برعهده داشت ، شرکت های ایرانسل ، همراه اول ، نیوزهاب ، شهرداری تهران ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ، شبکه قرآن و معارف سیما ، رادیو قرآن و ... که در برگزاری این مسابقات ما را یاری کردند ، قدردانی می کنم.


انتهای پیام/
برچسب ها: اوقاف ، رسانه ، قرآن کریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار