شهرکرد/ با رهاسازی زنبور تریکوگراما:

مبارزه بیولوژیک با آفت کرم ساقه خوار برنج در شهرستان لردگان

مدیر جهادکشاورزی شهرستان لردگان، از آغاز مبارزه بیولوژیک با آفت کرم ساقه خوار برنج در شالیزارهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

غلامعلی سعیدی با بیان اینکه آفت کرم ساقه خوار برنج، شالیزارهای شهرستان لردگان را تهدید می کند، گفت: مبارزه بیولوژیک با این آفت، با رهاسازی زنبور تریکوگراما در سطح یک هزار هکتار از شالیزارهای این شهرستان آغاز شده است.

وی با اشاره به آزادسازی زنبور تریکوگراما طی چند نوبت در مراحل مختلف رشد برنج در شالیزارهای شهرستان لردگان، افزود: این مبارزه در مرحله دوم توزیع کارت های حاوی تخم زنبور تریکوگراما می باشد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان لردگان خاطرنشان کرد: آموزش لازم در مورد طریقه نصب و استفاده از کارت حاوی تخم زنبور تریکوگراما و مراحل مبارزه بیولوژیک با آفت کرم ساقه خوار برنج هم با حضور کارشناس جهادکشاورزی، به کشاورزان و برنج کاران این شهرستان ارائه شده است.

سعیدی گفت: کرم ساقه خوار یکی از آفات محصول برنج است که متاسفانه به دلیل ورود نشای آلوده برنج از استان‌های مجاور به شهرستان لردگان، شالیزارهای این منطقه به این آفت مبتلا شده است.

زنبور تریکوگراما یکی از دشمنان طبیعی کرم ساقه‌خوار برنج محسوب می شود که پس از رهاسازی در شالیزارها، با پارازینه کردن تخم کرم ساقه‌خوار، این آفت را از بین می‌برد.

شهرستان لردگان، با بیش از 190 هزار نفر جمعیت، از شهرستان های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری می باشد که مرکز آن ( شهر لردگان ) در فاصله 160 کیلومتری شهرکرد ( مرکز این استان ) قرار دارد./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.