اصغریان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

وزیر علوم به درخواست دیدار تشکل‌های دانشجویی با وی بی‌اعتنا بود

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: وزیر علوم به درخواست دیدار تشکل‌های دانشجویی بی‌اعتنایی کرد، البته فرجی‌دانا قبل از دیدار تشکل‌ها با رهبر معظم انقلاب درخواست دیدار داد که انتظار ما این بود که این دیدار زودتر از اینها صورت می‌گرفت.

"سعید اصغریان" دبیر کل جامعه اسلامی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به دلایل اصلی استیضاح وزیر علوم، اظهار داشت: وزیر علوم از ابتدایی که از مجلس رأی اعتماد گرفت در عملکرد خود حاشیه‌سازی و رفتارهای غیرمتعارف داشت.

وی ادامه داد: فرجی‌دانا وقتی روی کار آمد با علم به اینکه توفیقی از نگاه مجلس فردی حاشیه‌دار است، وی را مشاور خود کرد.

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به عدم رعایت قوانین مجلس توسط وزیر علوم، اظهار داشت: در این دوره چند ماهه از فعالیت فرجی‌دانا متاسفانه دانشگاه و محیط علمی تبدیل به باشگاه سیاسی شد و ما شاهد ورود اصحاب فتنه‌ در بخش‌های مختلف دانشگاه از جمله حوزه‌های مدیریتی بودیم.  

اصغریان با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه "دانشگاه مبدا همه تحولات است"، اظهار داشت: توجه به سابقه افراد برای انتصاب در پست‌های مدیریتی باید اولویت‌ باشد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که نوک پیکان حملات دشمن به سمت دانشگاه است و همیشه دشمن نقشه‌ها را از دانشگاه شروع می‌کند، بنابراین با موقعیت حساسی که دانشگاه دارد، چطور می‌شود رئیس دانشگاه را از افرادی انتخاب کرد که در فتنه 88 ظلم بزرگی به نظام و ملت داشته‌اند.

اصغریان تصریح کرد: نتیجه اینگونه رفتار در آموزش‌عالی کند شدن حرکت علمی دانشگاه‌ها است، مسلما با این روش که وزیر در پیش گرفته به آرمان‌هایی که برای فضای علمی کشور متصور شده‌ایم نخواهیم رسید و مسائل اصلی دانشگاه‌ها به سمت مسائل سیاسی و بی‌ملاحظه‌گی فرهنگی پیش می‌رود.

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی اظهار داشت: این موارد قابل چشم پوشی نیست؛ چرا که پیشرفت علم، اقتصاد، معیشت مردم و فرهنگ از مهمترین مسائل روز  کشور است و دانشگاه در این مقوله نقش پررنگی را ایفا می‌کند..
 
وی افزود: در بخش فرهنگ که منشأ پرورش و اصلاح آن دانشگاه است نیز شاهد بی‌ملاحظه‌گی و اباحه‌گری بودیم. همچنین در این مدت دانشگاه در بحث اقتصاد دانش بنیان بیشترین ضربه را خوردیم.

اصغریان با اشاره به درخواست نمایندگان مجلس و تشکل‌های دانشجویی از وزیر علوم، اظهار داشت: از زمان روی کار آمدن وزیر علوم تشکل‌های دانشجویی درخواست‌های مکرر برای دیدار با وزیر علوم را داشتند و که دلیلش سوالاتی بود که وزیر باید به آنها پاسخ می‌داد، اما متاسفانه تا قبل از استیضاح هیچ جلسه‌ای با وزیر علوم نداشتیم.

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خاطرنشان کرد: جای تأسف دارد که وزیر علوم به درخواست دیدار تشکل‌های دانشجویی بی‌اعتنایی کند، البته فرجی‌دانا قبل از دیدار تشکل‌ها با رهبر معظم انقلاب درخواست دیدار داد که انتظار ما این بود که این دیدار زودتر از اینها صورت می‌گرفت تا برنامه‌ها در زمان‌های تعیین شده انجام می‌شد.

انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار