خون برای گاز ؛ چرا نتانیاهو به هر بهانه ای غزه را بمباران می کند ؟

نتانیاهو با استفاده از اصطلاح جنگی جدید خود (‌عملیات لبه محافظ) بار دیگر موضوعی ساختگی را بهانه ای برای حمله به غزه و بمباران این منطقه قرار داده است .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از راشاتودی ؛ این شبکه در پایگاه اینترنتی خود مقاله ای به قلم "په په اسکوبار "‌نویسنده و تحلیلگر منتشر کرد و نوشت : بنیامین نتیانیاهو , نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر روند آهسته نسل کشی و پاکسازی قومی فلسطینیان را در حمله دیگری به غزه آغاز کرده است . جان کری وزی خارجه آمریکا طی ماه های گذشته تلاش های مضحکانه و شرم آوری با عنوان " مذاکرات صلح " میان اسرائیل و فلسطین برگزار نمود . همان طور که انتظار آن میرفت این تلاش با شکست سختی مواجه گردید . 

همچنین بعد از مدتی تشکیلات خودگردان فلسطین و حماس با یکدیگر متحد شده و دلت " وحدت ملی " را تشکیل دادند  . این اقدام فلسطینیان بیش از پیش خشم نتانیاهو را برانگیخت . 

پس از آن سه نوجوان صهیونیست در نزدیکی شهر هبرون  ربوده شده و پس از چند روز که دهها هزار نظامی اسرائیلی در سراسر سرزمین های اشغالی به جستجوی آنان پرداختند , اجساد آنها در همان منطقه پیدا شد . این گونه ماجراسازی ها و اتهامات علیه فلسطینیان سیاست دیرینه تل آویو در سرزمین های اشغالی بوده است . 

بر اساس برخی مدارک این اتفاق در شهرکی اسرائیلی که ساکنان آن به دشمنی با حماس شهرت دارند , رخ داده است در حالی که نتانیاهو از نخستین روز وقوع این حادثه انگشت اتهام را بسوی حماس گرفت و هیچگونه سندی نیز برای اثبات ادعای خود عنوان نکرد . 

در ادامه این مقاله آمده است : حقیقت این است که هم نخست وزیر اسرائیل و هم شین بت , سازمان جاسوسی تل آویو از ابتدا از هویت ربایندگان این سه نوجوان صهیونیست آگاهی داشتند اما طبق معمول آنها نمی توانند از این فرصت برای اتهام و حمله به حماس به سادگی عبور کنند . این حادثه بهانه مناسبی برای حمله چند باره به فلسطینیان ساکن بلوک غرب و نوار غزه به شمار می آید . 

سه شنبه هفته گذشته ارتش اسرائیل اعلام کرد : ( مقامات سیاسی به ارتش دستور داده اند که ضربه سختی به حماس وارد کند . این یک " جنگ عادلانه " است . ) این سخن نشان میدهد که حمله هفته گذشته اسرائیل به غزه از پیش تعیین شده است حتی پیشتر از ربوده شدن و کشته شدن سه نوجوان صهیونیست . 

تعداد افرادی که در قتل عام وحشیانه نظامیان و جنگنده های اسرائیلی در غزه بر جای گذاشته اند شباهتی به جنگ عادلانه ندارد . روز دوشنبه و در حالی که اسرائیل به نیروهای مقاومت در شمال غزه هشدار داده بودند که برای جلوگیری از بمباران هوایی این منطقه را ترک کنند , حداقل 167 شهروند فلسطینی به شهادت رسیدند که اکثر آنها زنان , کودکان و سالمندان بودند . ریزش 30 راکت اسرائیلی بر سر این مردم همچنین هزار زخمی بر جای گذاشت . 

در این اقدام ناعادلانه و وحشیانه دویست منزل مسکونی _ و نه موسسه یا سازمان نظامی _ بطور کامل تخریب شده و 1500 خانه نیز بطور نسبی از بین رفتند . این آمار را با تعداد " صفر کشته " در اسرائیل مقایسه کنید . سخنگوی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در سخنانی با افتخار از بمباران 4 باره اردوگاه فلسطینی " زاغه " در تنها ½ دقیقه تعریف می کند . 

‌در انتهای این مقاله آمده است :‌ شاید هیچ کسی در انحادیه اروپا این موضوع را نپذیرد اما اثبات آن برای کارشناسان و سیاستمداران آسان است که اسرائیل با کمک تسلیحات پیشرفته اروپایی قصد تصاحب و تسلط بر ذخایر گازی سرزمین فلسطین را دارد تا با در اختیار قرار دادن آن به کشورهای اروپایی نیاز این کشورها را به "گاز پروم " قطع نماید . 



انتهای پیام /
برچسب ها: غزه ، اسرائیل ، مردم ، شهروند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار