یک کارشناس مسکن در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

"بیکاری" و "از بین رفتن اشتغال" در کشور از جمله پیامدهای "زمین‌خواری"

بیکاری و از بین رفتن اشتغال در بخش کشاورزی، مهاجرت به شهرها و حاشیه‌نشینی در راستای تخریب جنگل‌ها و مراتع از جمله پیامدهای زمین‌خواری است که باید از آن جلوگیری کرد.

احمدرضا سرحدی کارشناس امور مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه پدیده زمین‌خواری ضرر و زیان‌های فراوانی به دنبال خواهد داشت افزود: از بین رفتن منابع طبیعی و جنگل‌ها در اطراف تهران و شمال و همچنین تخریب کردن بخش عمده‌ای از شالیزارها و مزارع کشاورزی که می‌تواند تأمین‌کننده نیازهای داخلی کشور باشد و تبدیل آن به شهرک‌ها،‌ ویلا و مکان‌ها تفریحی و گردشگری از جمله تبعات منفی است که پدیده زمین‌خواری می‌تواند به دنبال داشته باشد.

سرحدی خاطرنشان کرد: یکی از عوامل تأثیرگذار در این پدیده می‌تواند سوء‌مدیریت و ناهماهنگی بین دستگاه‌هایی باشد که به طور مستقل فعالیت می‌کنند.

این کارشناس مسکن تصریح کرد: عدم برنامه‌ریزی و مدیریت منسجم و هماهنگ باعث می‌شود عده‌ای سودجو سوء‌استفاده کنند و بسیاری از جنگل‌های اطراف تهران به دست چنین اشخاص فرصت‌طلبی تخریب می‌شود.

وی تصریح کرد: در گذشته در برخی مناطق زمین‌هایی را به صورت قانونی واگذار کردند به عنوان مرتع، کاربردهای فرهنگی و تفریحی و با تغییر کاربری آنان را به ویلا تبدیل کردند که خوشبختانه در حال حاضر طی بخشنامه‌های صادر شده و بررسی‌های کارشناسی شده از این پدیده جلوگیری می‌شود.

سرحدی یادآورشد: سودجویی برخی افراد در پدیده زمین‌خواری ضرر و زیان‌هایی را بر کشور تحمیل خواهد کرد که مهم‌ترین مشکل آن، سرمایه‌های عظیمی است که دفع شد و بی‌خاصیت و بدون بهره‌برداری بر جا مانده ست.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار