بان کی مون خواستار "اقدام فوری" برای پايان دادن به خشونت‌ها در غزه شد

دبیر کل سازمان ملل متحد روز یکشنبه از فلسطینیان و رژیم صهیونیستی خواست " اقدامات فوری " برای پایان بخشیدن به درگیری ها در نوار غزه اتخاذ کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از خبرگزاری شین هوا، "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل متحد روز یکشنبه از فلسطینیان و رژیم صهیونیستی خواست " اقدامات فوری "  برای پایان بخشیدن به  درگیری ها در نوار غزه اتخاذ کنند.

سخنگوی بان کی مون با انتشار بیانیه ای به نقل از دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرد این به نفع دو طرف است که به جای حرکت در مسیر تشدید خطرناک درگیریها ، اقدامات فوری  برای پایان بخشیدن به آن اتخاذ و از تلفات بیشتر و ایجاد خطر بزرگ تر برای صلح و امنیت منطقه پیشگیری کنند.

بان کی مون در ادامه از دو طرف خواست در این مسیر گام بردارند و گفت اعتقاد ندارد که مناقشات بین فلسطینیان و اسرائیلی ها از راه های نظامی حل و فصل شود.

دبیر کل سازمان ملل متحد در این بیانیه همچنین هشدار داد به رغم درخواست روشن شورای امنیت سازمان ملل متحد برای برقراری آتش بس ، به نظر می رسد اوضاع در داخل و اطراف غزه رو به وخامت و جان غیرنظامیان  در معرض خطر است. 

وی بار دیگر حملات راکتی فلسطینیان از غزه را محکوم کرد و خواستار خاتمه فوری چنین حملاتی شد.

دبیر کل سازمان ملل متحد همچنین درباره تاثیر اقدام نظامی اسرائیل بر خانواده های فلسطینی به شدت ابراز نگرانی کرد و گفت شمار زیادی غیرنظامی فلسطینی جان خود را از دست داده اند و هر گونه تهاجم زمینی نیروهای اسرائیلی بدون شک تلفات را افزایش خواهد داد و رنج غیرنظامیان را تشدید خواهد کرد.

درخواست بان کی مون همچنین از سوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد " یونیسف"  انعکاس یافت و این نهاد نیز از همه طرف ها خواست فورا نهایت خویشتن داری را از خود نشان دهند.

آنتونی لیک مدیر اجرایی یونیسف روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد هیچ کودکی نباید متحمل آثار وحشتناک چنین خشونت هایی قرار گیرد.

وی هشدار داد کودکانی که شاهد چنین خشونت هایی هستند ، اغلب در طول زندگی خودشان مرتکب تکرار چنین خشونت هایی خواهند شد. 

آمارهای یونیسف نشان می دهد دست کم 33 کودک طی روزهای اخیر در غزه کشته و صدها نفر نیز زخمی شده اند.

سازمان ملل متحد اعلام کرده است حدود 80 درصد تلفات این درگیری‌ها را غیرنظامیان تشکیل می دهند. شورای امنیت سازمان ملل متحد روز شنبه خواستار برقراری آتش بس بین فلسطینیان و اسرائیلی ها و حفاظت از جان غیرنظامیان شد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار