بیوگرافی "امیلی بلانت"

امیلی بلانت بازیگری که با لکنت زبان معروف شد.

به گزارش حوزه سینمای جهان باشگاه خبرنگاران؛ امیلی بلانت (به انگلیسی: امیلی بلانت ) (زاده ۲۳ فوریه ۱۹۸۳) بازیگر انگلیسی است، از فیلم‌های معروف او می‌توان به فیلم مرد گرگ‌نما اشاره کرد.او در شصت و هفتمین مراسم گلدن گلوب برای بازی در فیلم ویکتوریای جوان نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن (درام) شد.
 
امیلی بلانت  دومین فرزند از چهار فرزند خانواده است . مادرش معلم و پدرش وکیل میباشند. امیلی تحت تعلیم سخت گیرانه مدرسه Ibstock Place School قرار گرفته . در کودکی دچار لکنت زبان بوده . در 8 سالگی مادرش او را به کلاسهای ویژه برای درمان لکنتش برد که اثری نداشت . در 12 سالگی یکی از معلمان او با ارائه نقشی با صدایی متفاوت به او این لکنت را درمان ساخت .
 
از سال 1999 تا 2001 در Hurtwood House تحصیل کرد و در زمینه های ورزش ، ویولن یل و آواز پیشرفتی چشمگیر کرد . او دو سال را نیز در زمینه تاتر در این مکان گذراند. در August 2000 اوبرای اجرای Edinburgh Festival انتخاب شد . او توسط نماینده اش Ken McReddie این موفقیت را کسب کرد او بعدها از طریق همین نماینده توانست چندین نقش درام در West End و BBC بدست آورد از قبیل "Foyle's War", "Henry VIII", and "Empire".. در 2001 در تاتری مقابل Dame Judi Dench ظاهر شد و جایزه Evening Standard Award را برای بهترین تازه وارد بدست آورد. در 2002 او نقش "Juliet" را در نمایش "Romeo and Juliet"  در prestigious Chichester Festival بازی کرد.
 
زندگی حرفه ای او از بازی در Boudica (2003). در نقش "Isolda" در مقابل Alex Kingston آغاز شد . یک سال بعد او جایزه تحسین منتقدان را برای فیلم My Summer of LoveIrresistible به همراه Susan Sarandon و Sam Neill گذراند . امیلی بلانت  همچنین به کارهای تلویزیونی خود در انگلستان ادامه داد و در نقش "Natasha" در مجموعه Stephen Poliakoff's Gideon's Daughter در مقابل Bill Nighy, بازی کرد که جایزه Golden Globe را در 2007 برای بهترین نقش مکمل به همراه آورد . کسب کرد. در 2005 او چند ماهی را در استرالیا برای فیلم
 
امیلی از بازیگران بااستعداد و پیچیده محسوب میشود . علاوه بر بازیگری در نواختن ویلن سل و خوانندگی و اسب سواری مهارت دارد . در 2005 در کنسرتی در استرالیا با جازیستی به نام Michael Bublé آشنا شد . امیلی بلانت  اکنون مدتی را همراه خانواده اش در انگلستان و زمانی را به همراه Michael Bublé در کانادا میگذراند.
 
فیلمها:
 
Wild Target
 
The Young Victoria
 
Curiosity  
 
The Great Buck Howard  
 
Sunshine Cleaning  
 
Charlie Wilson's War
 
Dan in Real Life  
 
The Jane Austen Book Club  
 
Wind Chill  
 
The Devil Wears Prada  
 
Irresistible
 
Boudica  
 
The Adjustment Bureau
 
Salmon Fishing in the Yemen
 
The Five-Year Engagement
 
Looper



انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.