مکوندی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ارائه بیش از 2هزار انواع خدمات فنی و جانبی در عملیات حفاری"چاههای نفتی"

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به اینکه هم اکنون این شرکت 70 دکلی ملکی دارد گفت: تاکنون بیش از 117هزار متر چاه نفتی با ارائه بیش از 2هزار انواع خدمات فنی و جانبی حفاری شده است.

مهران مکوندی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در حال حاضر شرکت ملی حفاری ایران 70 دکل ملکی فعال دارد  که از این تعداد 68 دکل ملکی با مالکیت شرکت ملی حفاری  و 4 دکل استیجاری است که حدود 20 درصد این دکل ها در فعالیت ‌های پروژه‌ای در حال کار است مابقی در مناطق نفت خیز جنوب، و شرکت نفت مناطق مرکزی، اکتشاف و فلات قاره در حال انجام عملیات است که به شکل موافقت نامه ای این 20 درصد بخش مهمی از مسولیت شرکت را برعهده می گیرد.

مکوندی خاطرنشان کرد: یکی از دکل ها در خشکی و 3 تا در دریا عملیات حفاری را انجام می دهند.

وی تصریح کرد: 44 دستگاه حفاری که عملیات توسعه میادین نفت و گاز،2  دستگاه اکتشافی است و هم اکنون 3 دستگاه حفاری به نقاط مختلف منتقل می شود. همچنین 22 تا دستگاه در حال تعمیر و یک دستگاه در حال بازسازی است.

مکوندی با اشاره به اینکه این شرکت در پروژه‌های پارس جنوبی نیز فعالیت می کند گفت: عملیات حفاری فاز 10و9 را دو سال پیش به اتمام رساندیم و در سال 92 و ابتدای سال 93 فاز 18و17 را تمام کردیم و ماه گذشته تحویل کارفرما دادیم که در مجموع 22 حلقه چاه بود. همچنین 22 حلقه چاه درفاز 14 داریم که حدود 40 درصد عملیات انجام شده است. 4 حلقه در فاز یک که در مجموع 70 حلقه چاه در پارس جنوبی برعهده گرفتیم و کار حفاری را انجام می دهیم.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران تاکید کرد: شرکت ملی حفاری ایران تا به امروز 117هزار و 500 متر با حجم عملیات 70 دکل حفاری کار حفاری چاه‌های نفتی را انجام می‌دهد.

مکوندی افزود: 28 ست در میدان یاران جنوبی در حال فعالیت است که عملیات حفاری به اتمام رسیده و در مراحل تست و تکمیل را طی می کنند. دستگاه 92 دکل نو نیز که در حال برپایی است.

وی با اشاره به اینکه 38 حلقه چاه از طریق شرکت ملی حفاری ایران حفاری شده است گفت: تا به امروز 19 حلقه چاه توسعه ای، یک چاه اکتشافی و 18 حلقه چاه تعمیر و تکمیل شده است. همچنین  2 هزارو 215 عملیات خدمات فنی جانبی از جمله سیمان‌کاری، اسیدکاری، لوله مغزی، آزمایش و بهره‌گیری چاه‌ها که در مجموع 20 نوع خدمات را ارائه می دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار