نابودی فرآیند سیاسی و دموکراسی عراق، یکی از اهداف "داعش"

گروه تروریستی و تکفیری بعثی "داعش" که از جانب برخی دولت های منطقه حمایت می شود، قصد دارد فرآیند سیاسی و دموکراسی در عراق را از بین ببرد و امنیت منطقه را بحرانی کند

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "پایگاه اطلاع رسانی عراق"؛ اکنون، گروه تروریستی داعش به خطر بزرگی برای عراق، خاورمیانه و حتی جهان مبدل گشته است؛ این گروه تروریستی و تکفیری سلفی که از جانب برخی دولت های منطقه حمایت می شود، قصد دارد فرآیند سیاسی و دموکراسی در عراق را از بین ببرد و امنیت منطقه را بحرانی کند؛ وقتی آتش جنگ در خاور میانه شعله ور شود، قطعا شراره های آن در داخل این منطقه محصور نخواهد بود و تمام مناطق جهان از جمله آمریکا را نیز فرا خواهد گرفت.

فهم این مسئله از جانب جامعه بین الملل، برای ادامه مبارزه با تروریسم و نابودی آن، امری ضروری است. وزیر دفاع آمریکا،  چاک هیگل، گروه تروریستی داعش را خطری برای خاورمیانه، اروپا و آمریکا به حساب آورده و گفته: من فریبکاری نمی کنم و هیچ کس در کنگره نیز نباد در این خصوص فریبکاری کند؛ گروه های باصطلاح" جهادی" خطر بزرگی برای کشور ماست. همچنین، جان مک‌کین، سناتور و کاندید جمهوری خواه سابق ریاست جمهوری آمریکا، هدف بعدی داعش، اردن است و توضیح داد که این کشور باخطری حقیقی روبه روست.

براین اساس، باید تمام جهان برای مبارزه با تروریسم ، بسیج شوند و از عراق که اکنون میدان جنگ با تروریسم است، با ارائه مساعدتهای ضروری در این جنگ سرنوشت ساز، حمایت کنند؛ مسوؤلیت مبارزه میدانی با تروریست ها، بر عهده مبارزان عراقی است و فداکاری آن ها، به اذن خدا، به پیروزی خواهد انجامید. اگر روحیه این مبارزان، از داعشی ها که ایجاد رعب و وحشت در میان مردم را در دستور کار خود قرار داده اند بالاتر نباشد، تحقق پیروزی، دور از دسترس خواهد بود؛ پیروزی باید محقق شود تا داستان موصل تکرار نشود؛ سربازان مومن باید بداند که فرار از معرکه و عقب نشینی، علاوه بر اینکه خیانت به وطن محسوب می شود، از گناهان کبیره است و هر که از پیکار با آنها دست بکشد، خشم خدا را برانگیخته است.

سربازان قهرمان عراقی، باید بدانند که داعش خطر بزرگی برای وطن، دین و هموطنانشان به حساب می آید و و نابودی آن، جز با فداکاری پایداری، ممکن نخواهد بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار