سرکنسول ایران در هرات افغانستان:

"استکبار" در تلاش برای ضربه زدن به اسلام با نام اسلام است

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات "افغانستان" با اشاره به ظهور گروه های تکفیری و بروز برخی ناآرامی ها در کشورهای اسلامی از جمله عراق، گفت: استکبار جهانی به دنبال ضربه زدن به اسلام با نام اسلام است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران  "محمود افخمی رشیدی" سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات افغانستان روز شنبه با ابراز تاسف از بروز برخی منازعات در کشورهای اسلامی گفت: تروریسم حوزه ی جغرافیایی اش را از یک منطقه به سراسر جهان گسترش داده و اولین آسیب خود را هم به کشورهای اسلامی وارد کرده است.

سرکنسول کشورمان در ادامه با تاکید بر اینکه نظام سلطه و استکبار جهانی به دنبال آن است که با نام اسلام به اسلام ضربه بزند افزود: در نقاط مختلف جهان و مخصوصا در کشورهای اسلامی ما هر روز شاهد ظهور گروه های تکفیری هستیم که با نام اسلام به اسلام ضربه می زنند و نظام سلطه و استکبار جهانی نیز به دنبال همین موضع بوده که با نام اسلام به اسلام ضربه وارد شود.

وی افزود: سال گذشته حجت اسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، طرح جهان عاری از خشونت را به سازمان ملل پیشکش و تاکید کرد که جهان در معرض تهاجم تروریست هاست و باید بخاطر جهان عاری از خشونت همه ی کشورها با هم همکاری کنند.

افخمی رشیدی افزود: در همین راستا امسال هم در آستانه ی ماه مبارک رمضان، ریاست جمهوری اسلامی ایران در پیامی به کشورهای اسلامی شدیدا در باره حضور گروه های تکفیری در نقاط جهان هشدار دادند و تاکید ورزیدندکه از این ماه رحمت و مغفرت استفاده شود و کشورهای اسلامی به سمت صلح و دوستی، رحمت و مغفرت پیش بروند.

افخمی رشیدی در ادامه با تقبیح جنایات گروه داعش، این گروه را ساخته ی دست رژیم صهیونیستی و همفکرانش دانست و گفت: اینها بعد از ظهور در سوریه به دنبال برنامه ای دراز مدت هستند و متاسفانه به دلیل برخورد نادرست جامعه ی جهانی با ترورسیم، آنها رشد کردند و بعد از اینکه در قائله سوریه موفق نشدند به سوی عراق رفتند.

افخمی گفت: در پاکستان عده ای از تروریستها از این گروه پشتیبانی کرده اند و این خطر بزرگی برای کشورهای اسلامی و منطقه است که باید کشورهای اسلامی برای مقابله با این خطر دست به دست هم دهند و جلوی آن را بگیرند.

وی با اشاره به اینکه داعش نقشه ی جغرافیایی را برای خود ترسیم کرده است، تاکید کرد: داعش در حدی نیست که تهدیدی برای کشورهای اسلامی و منطقه باشد و آنها ادعاهایی دارند و با استفاده از هر حربه ای می خواهند به اسلام ضربه بزنند.

وی تاکید کرد که همدلی، همراهی، هماهنگی، توافقات منطقه ای و عزم جهانی می تواند برای ریشه کن کردن تروریسم مشکل گشا باشد.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار