حمایت اعضای شورای شهر از انعقاد تفاهم نامه شهرداری تهران با سپاه؛

دوستی: شهرداری تهران برابر قانون عمل می کند / دنیامالی: انعقاد تفاهم نامه از روش های تامین منابع مالی و مورد تایید است

اعضای شورای شهر تهران تفاهم نامه بیست هزار میلیارد تومانی شهرداری و سپاه پاسداران جمهوری اسلامی را یک اقدام شهرداری تهران در راستای پیشبرد پروژه‌های بزرگ شهری و رفاه شهروندان دانستند.

اگر تفاهم نامه برابر مقررات باشد اشکالی ندارد
 
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اسماعیل دوستی عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه تفاهم نامه بین شهرداری تهران و سپاه پنج ساله است گفت: این تفاهم نامه شامل پرداخت 10 هزار میلیارد تومان مبالغ نقدی نیز است، اما نکته مهم آن است که اگر تفاهم نامه برابر مقررات باشد هیچ اشکالی ندارد.

عضو کمیسیون عمران با تاکید بر اینکه بین شهرداری تهران و سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران تفاهم نامه ای برای انجام پروژه های عمرانی به مبلغ بیست هزار میلیارد تومان امضا شده است، گفت: این مساله تفاهم نامه است و هنوز قراردادی به امضا نرسیده است.

دوستی با قدردانی از اقدامات قرارگاه خاتم الانبیاء در به انجام رساندن پروژه های مهم عمرانی شهر تهران خاطر نشان کرد: قرارگاه خاتم الانبیا و دو موسسه شهید رجایی و حرا نقش مهمی در به انجام رساندن پروژه هایی داشته اند که به آسایش شهروندان و توسعه شهر تهران کمک کرده است.

عضو کمیسیون عمران شورا اعلام کرد: بدون شک شهرداری تهران برابر قانون عمل می کند و در این راستا برای قرارداد، مجوزهای لازم را از شورای شهر تهران اخذ می کند.

انعقاد تفاهم نامه مورد تائید است
 
احمد دنیامالی، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز گفت:با تاکید بر اینکه این موضوع یک تفاهم‌نامه است و شهرداری مجاز به انعقاد تفاهم‌نامه با سایر مراکز است، گفت: این تفاهم نامه 20 میلیارد تومانی دارای دوره پنج ساله است و اگر بتوانیم هر ساله 3 یا 4 میلیارد تومان در قالب تهاتر و تامین منابع مالی وارد شهر کنیم ، توسعه پروژه های شهر امکان پذیر است.

دنیا مالی افزود: شورای شهر درخصوص تامین منابع مالی و توسعه پروژه های عمرانی شهرداری را برای همکاری با هر مجموعه ای شامل بخش خصوصی یا مراکز دیگر عمرانی حمایت می کند.

رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: اداره شهر و زیربناهای شهر هزینه دارد و شهرداری باید بتواند هزینه و تامین منابع مالی را مدیریت کند. به طوری که انعقاد تفاهم نامه یکی از روش های تامین منابع مالی است که مورد تائید است.

برای همکاری در حوزه عمرانی انتخاب های متنوعی نداریم

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران نیز در این باره به رسانه ها گفت: این تفاهم نامه برای پیشبرد پروژه‌های بزرگ شهری است تا با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های قرارگاه خاتم‌الانبیا برخی پروژه های بزرگ عمرانی شهر پیش برده شوند.

شاکری با اشاره به پروژه‌هایی همچون بزرگراه صدر، تونل نیایش و حکیم تاکید کرد: مدیریت شهری برای به انجام رساندن پروژه های بزرگ عمرانی به پیمانکاران بزرگ دسترسی ندارد.

وی تاکید کرد: برای همکاری با بخش خصوصی در حوزه عمرانی انتخاب‌های متنوعی نداریم و شهرداری بخشی از اعتبار پروژه را خود تامین می‌کند و سپس در قالب تهاتر و... منابع در اختیار پیمانکار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهرداری ، سپاه ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار