میرزابیگی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

افتتاح بزرگترین پارک ترافیک شهر تهران تا اول مهرماه/ آغاز فاز 3 احداث پارک تا یک ماه آینده

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 16 از احداث بزرگترین پارک ترافیک شهر تهران در این منطقه و افتتاح آن تا اوایل مهرماه خبر داد.

حامد میرزا بیگی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 16 در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اعلام این خبر گفت: به منظور فرهنگ سازی و آموزش فرهنگ ترافیک هر سال با ایجاد برنامه‌ها و برپایی همایش در بحث فرهنگ‌سازی تلاش می شد و این اداره به منظور افزایش تأثیرات آموزش تصمیم به احداث پارک آموزش ترافیک به مساحت 4 هکتار به عنوان بزرگترین پارک ترافیک شهر تهران نموده است.

وی افزود: بزرگترین پارک شهر تهران در ناحیه 3 این منطقه احداث خواهد شد.

میرزا بیگی در ادامه با اشاره به اینکه احداث این پارک در 4 فاز است، عنوان کرد: درحال حاضر فاز اول و دوم آن در حال انجام است و دیوار کشی‌ها و ساخت مسیر‌ها انجام شده و کار رفو سازی آن انجام خواهد شد.ضمن اینکه فاز سوم احداث این پارک تا یک ماه آینده آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فاز 4 احداث پارک مربوط به تزئینات است اظهار کرد: فعالیت احداث این پروژه از فروردین ماه سال جاری آغاز شده و بعد از اتمام فاز 3 این پروژه تا اول مهر ماه سال جاری افتتاح  خواهد شد.

میرزا بیگی در خصوص امکانات پارک آموزش ترافیک گفت: پارک آموزش ترافیک شامل مسیر پارک آموزش ترافیک در حدود 6 کیلومتر که با تفکیک مسیرهای رفت و برگشت 11 کیلومتر شده ، 7 کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری، 7 کیلومتر مسیر پیاده روی و تندرستی ، زمین‌های پینت بال ، اسکیت، فضای ماسه بادی و مکان‌هایی جهت نگهداری پرنده و حیوانات اهلی به منظور آموزش و ایجاد ارتباط بین کودکان و محیط زیست است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران به احداث پارک ژاپنی اشاره کرد و افزود: در قسمتی از این پارک ،‌ پارکی تحت عنوان پارک ژاپنی با ویژگی‌ها و طراحی‌های خاص و نوع درختان متفاوت احداث خواهد شد.

میرزا بیگی اظهار داشت: این پارک مختص مدارس و کودکان نیست و خانواده‌ها نیز می‌توانند از امکانات این پارک که جنبه آموزشی و تفریحی دارد استفاده کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هدف از ایجاد این پارک، ایجاد فضای مناسب آموزشی برای کودکان و ترویج فرهنگ ترافیک در بین خانواده‌ها همراه با فضایی شاد و تفریحی مناسب است.

انتهای پیام/

 


 

برچسب ها: مسیر ، فعالیت ، احداث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار