سردار مومنی خبر داد

کاهش محدودیتهای ترافیکی/تابلوهای پارک مطلقاَ ممنوع و حمل با جرثقیل زمان‌دار می‌شوند

رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی نیروی انتظامی گفت: تعداد تابلوهای پارک مطلقاَ ممنوع و حمل با جرثقیل کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سردار اسکندر مومنی با حضور در راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در جمع  خبرنگاران گفت: در راستای رعایت حقوق شهروندی می بایست محدودیت ها به حداقل برسد و نبایست شهروندان هر روز با یک محدودیت جدیدی مواجه شوند که بر همین اساس با کمک شهرداری تهران بازنگری اساسی را در جهت کاهش تابلوهای حمل با جرثقیل و تابلوهای توقف ممنوع صورت گیرد.

وی در ادامه بیان کرد: در برخی از کوچه ها و خیابان های فرعی تابلوهای حمل با جرثقیلی نصب شده که ضرورتی به وجود این تابلوها در محلهای فوق نیست و می بایست اقدامی را صورت داد تا تابلوهای حمل با جرثقیل و توقف ممنوع زمان دار شود به صورتی که در بعضی از ساعات شبانه روز ماموران پلیس اقدام به جریمه و یا حمل با جرثقیل کنند.

وی در خصوص حمل  خودروها با جرثقیل گفت: جرثقیلها به هیچ عنوان بدون دستور کتبی  پلیس و قبض جریمه نمی توانند اقدام به انتقال خودرو به پارکنیگ کنند و پارکینگ داران نیز جهت تحویل خودرو می‌بایست برگه قبض جریمه و دستور کتبی پلیس را دریافت کنند.

سردار مومنی در خصوص توقفهای خودروها در مکانهای ممنوع مجاور مساجد افزود: قرار بر آن شده است تا در قبل از هنگام اذان و بعد از آن همکاران ما در اطراف مساجد از اعمال قانون پرهیز کنند و این موضوع در سراسر کشور به ماموران ما ابلاغ شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا به مالکان خودروها توصیه کرد: که نسبت به اصلاح تغییراتی از جمله شماره همراه خود اقدام کنند تا از این پس در صورت انتقال خودرو به پارکینگ برای مالک خودرو پیامکی ارسال شود.

به گفته رئیس پلیس راهور ناجا هدف از انتقال خودرو به پارکنیگ سد معبر است.

*برخورد جدی پلیس با موتورسواران / سهم 23درصدی راکبان در تصادفات فوت

سردار اسکندر مومنی اظهار داشت: با پایان یافتن ماه مبارک رمضان با تخلفات موتورسیکلت سواران  به صورت جدی برخورد می‌شود و در همین راستا 4 تخلف موتورسیکلت سواران زیر ذره بین پلیس قرار می گیرد که بر همین اساس این 4 تخلف عبارتند از : عدم استفاده از کلاه ایمنی، عبور از چراغ قرمز، عبور از مسیر ممنوعه و عبور در سطح معابر پیاده که بر همین اساس با این تخلفات نیز برخورد قاطع خواهد شد.

وی افزود: 23 درصد فوتیها در تصادفات جاده ای و شهری به راکبان موتورسیکلت‌ها اختصاص دارد.

*هوشمند سازی محدوده طرح زوج و فرد به گام پایانی رسید

این مقام مسئول انتظامی اذعان کرد: یکی از اولویت‌های اصلی پلیس در سال 93 نظارت هوشمند بر تخلفات است که بر همین اساس از سال جاری محدوده طرح زوج و فرد در حال هوشمند سازی هستند و این اقدام در مراحل پایانی خود قرار دارد.

سردار مومنی در ادامه به اولویتهای دیگر اشاره کرد و گفت: قرار برآن شده است تا در سال جاری 30 هزار کیلومتر از راههای کشور به سیستم هوشمند مجهز شوند.

*پرتیراژ ترین خودروها فاقد استاندارد یورو 4

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی ناجا افزود: در خصوص آلودگی هوا متاسفانه تاکنون هیچ اتفاقی صورت نگرفته است و پیش بینی می شود که در زمستان با توجه به وارونگی هوا افزایش آلودگی را داشته باشیم که در همین راستا از سازمان محیط زیست توقع بیشتری می رفت.

وی بیان کرد: در سال 92 قرار برآن بود که خودروهایی با استاندار یورو 3 و در سال 93 با استاندارد یورو4 شماره گزاری شود اما این اقدام عملی نشد و طبق آمار پرتیراژترین خودروها دارای استاندارد یورو 2 هستند.

سردار مومنی افزود: طرح زوج و فرد در کاهش آلودگی هوا تاثیر آنچنانی را نداشته چرا خودروهای فرسوده و بدون کنیستر در سطح شهر موجود است و این خودروها بیشترین آلودگی را دارند.

این مقام مسئول پلیس در خاتمه گفت: درحال حاضر 2 حلقه در دستور کار پلیس است که حلقه اول طرح ترافیک و حلقه دوم طرح زوج و فرد است و می بایست حلقه سومی به نام حلقه اضطرار ایجاد شود که در این طرح به صورت کامل تردد خودروها کنترل شود که در همین خصوص در این حلقه از تردد خودروهایی با مصرف سوخت بالا ، کامیونها  و خودروهای دودزای دولتی ممانعت به عمل می‌آوریم.

انتهای پیام/



برچسب ها: تابلو ، پارک ، جرثقیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۲۱ تير ۱۳۹۳
آقای مؤمنی
من تو ترافیک خوردم پشت یه ماشین کرایه
بجای اینکه اونماشین که غیرقانونی و در مکان توقف مطلقاً ممنوع جریمه بشه منو 40 هزار تومن جریمه کرد افسرتون
من این شکایت رو به کجا میتونم ببرم که حقم ثابت یشه؟
منی که حقوق ماهانم به 350 هم نمیره از کجا بیارم 40 هزار تومن جریمه زوری پلیس بی خرد شما رو بپردازم؟آخه برادر انصافتون کجا رفته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۱ تير ۱۳۹۳
لطفاً محدوده طرح ترافیک(اصلی و زوج و فرد) رو کم کنید. تقریباً 2 سوم شهر تهران با محدودیت همراه هست!
آخرین اخبار