سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

ضرورت انتخاب سرپرستی مستقل برای "دانشگاه علمی کاربردی"/ ادغام فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی بدون مجوز مجلس ممنوع است

با توجه به گسترش فعالیت دو دانشگاه فنی حرفه‌ای و علمی کاربردی ضرورت دارد وزارت علوم سرپرستی مستقل برای دانشگاه علمی کاربردی انتخاب کند.

قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:‌با توجه به گستردگی فعالیت دو دانشگاه علمی کاربردی و فنی حرفه‌ای و تفاوتهای ساختاری در ماهیت این دو دانشگاه هر چه سریعتر وزارت علوم باید سرپرست مستقل برای این دانشگاه انتخاب کند.

وی گفت: خوشبختانه کمبود نیرو نداریم که یک نفر در دو پست دولتی پر مشغله به کار گرفته شود و به منظور جلوگیری از وارد آمدن هر نوع خدشه‌ای به بدنه این دو دانشگاه، مجلس خواستار انتخاب سرپرستی مستقل برای دانشگاه علمی کاربردی است.

وی با بیان اینکه ادغام این دو دانشگاه بدون مجوز مجلس امکان‌پذیر نیست، خاطر نشان کرد: هر نوع ادغام و انحلال سازمانها و ادارات دولتی نیازمند مجوز مجلس است و دولت نمی‌تواند خودسرانه دست به ادغام 2 دانشگاه بزرگ بزند.

وی تصریح کرد:‌ نباید فراموش کنیم، ادغام این دو دانشگاه با ماهیت عملکردی و آموزشی آنها تضاد دارد ، همانطور که شیوه پذیرش دانشجو در این دو دانشگاهها کاملا متفاوت است.

وی یادآور شد: کمیسیون آموزش و تحقیقات توصیه می‌کند بدنه آموزشی کشور با اقدامات غیرکارشناسی آسیب نبیند.


انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار