ثقفی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

15 شاخص تعیین شهریه مدارس غیردولتی / افغان‌ها 80 درصد دانش‌آموزان تبعه خارجی شهر تهران را تشکیل می‌دهند

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران گفت 80 درصد دانش‌آموزان تبعه خارجی مدارس شهر تهران دانش‌آموزان افغانی هستند.

مسعود ثقفی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در خصوص الگوی تعیین شهریه مدارس غیردولتی گفت: برای ساماندهی وضعیت شهریه مدارس غیردولتی الگوی شهریه‌ای که امسال تعیین شده مبتنی بر 15 شاخص است.

وی در ادامه افزود: ساعات آموزش، تعداد کلاس، مبلغ پرداختی به دبیر، تعداد ماه‌های پرداختی به دبیر، عوامل اجرایی، تعداد عوامل، نیروهای آزاد بیمه شده، تعداد دانش‌آموزان، وضعیت اجاره‌بهای مدارس و کیفیت‌بخشی آموزشی و پرورشی 15 شاخص است که الگوی شهریه بر اساس آن تعیین می‌گردد.

ثقفی با اشاره به اینکه امسال در الگوی تعیین شهریه مبنای محاسبه، هزینه‌ی تمام شده‌ی هر مدرسه است اظهار داشت: ممکن است در یک مدرسه هزینه‌ی متناسب با فعالیت‌های پرورشی،آموزشی و فوق برنامه با مدرسه‌ی دیگر متفاوت باشد بنابراین هزینه‌ی تمام شده‌ی هر مدرسه در تعیین الگوی شهریه موثر است.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص آمار اتباع خارجی شهر تهران به تفکیک هر دوره‌ی تحصیلی گفت: مجموع تعداد دانش‌آموزان مقطع پیش‌دبستانی 249 نفر است که 130 نفر از آنان پسر و 119 نفر دانش‌آموز دختر هستند و 11 هزار و 536 دانش‌آموز پسر و 10هزار و 176 دانش‌آموز دختر در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند که مجموع آن برابر با21 هزار و 712 دانش‌آموز است.

ثقفی با اشاره به تحصیل 48 دانش‌آموز پسر و 27 دانش‌آموز دختر در مقطع بازرگانی ، افزود: در مقطع متوسطه اول 2 هزار و 647 دانش‌آموز پسر و 2 هزار و 363 دانش‌آموز دختر تحصیل می‌کنند که مجموع آنها برابر با 5 هزار و 610 دانش‌آموز است همچنین در مقطع متوسطه‌ی دوم نیز 2 هزار و 97 دانش‌آموز پسر و 2هزار و 651 دانش‌آموز دختر تحصیل می کنند که مجموعا تعداد انها 4 هزار و 748 دانش‌آموز است.

وی با اشاره به تحصیل 325 دانش‌آموز در مقطع کار و دانش گفت: از این مجموع تعداد 211دانش‌آموز پسر و 114 دانش‌آموز دختر هستند و در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای نیز 101 دانش‌آموز پسر و 8 دانش‌آموز دختر تحصیل می‌کنند که مجموع انها 109 دانش‌آموز است.

ثقفی تعداد دانش‌آموز استثنایی را به تفکیک  56 دانش‌آموز پسر و 43 دانش‌آموز دختر دانست و اضافه کرد: تعداد کل دانش‌اموزان اتباع خارجی شهر تهران 32 هزار و 636 دانش‌آموز دختر و پسر است که از این تعداد 16 هزار و 993 دانش‌آموز پسر و 25 هزار و 643 دانش‌آموز دختر است.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: 80 درصد دانش‌آموزان اتباع خارجی که در مدارس شهر تهران تحصیل می‌کنند افغانی هستند و 20 درصد باقی‌مانده نیز از سایر ملیت‌هاست که بیشتر آنان اتباع عراقی تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: هزینه ، شهریه ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۹:۱۵ ۱۹ تير ۱۳۹۳
با سلام
در حال حاظر ثبت نام در مدارس غیر دولتی بهتر از مدارس دولتی می باشد. چرا مدارس دولتی شهریه دریافت می کنند و در رسانه ها اعلام می شود که مدارس دولتی نباید شهریه دریافت کنند و شماره حساب می دهند لطفا پیگیری نمایید
Iran (Islamic Republic of)
سیامک صادقی
۱۴:۳۲ ۱۹ تير ۱۳۹۳
مدارس خاص مانند تیز هوشان -نمونه دولتی -مدارس شاهد و غیر انتفاعی را تعطیل کنید . باعث اختلاف طبقاتی شده است که در بزرگسالی این اختلاف بیشتر می شود - جامعه را منفجر می کند - دیدگاه عاطفی را از دانش آموزان گرفته است . خداوند به همه نعمت داده است و هر کس به اندازه نیاز فطری اش برداشت می کند .
متشکرم: سیامک صادقی دبیر فیزیک از اهواز ناحیه 09161810329
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۱۳:۵۸ ۱۹ تير ۱۳۹۳
کجای کارین وقتی واسه ثبت نام تو مدرسه دولتی 200 تا 300 هزار تومن میخان وای به حال شهریه های غیر دولتی ها...........
آخرین اخبار