حامی اغتشاشات88:

بجای امضای توافقنامه بد، باید از مخالفان ایران حمایت کرد

مقاله‌نویس نشریه آمریکایی هیل که در جریان اغتشاشات هم به نسخه‌پیچی علیه ایران معروف بود، آمریکا را از امضای توافقنامه هسته‌ای بد با ایران برحذر داشت و خواستار حمایت از مخالفان ایران شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، نشریه اینترنتی هیل در یکی از مقالات خود با درج این مطلب به قلم "مایکل لِدین" مشاور امنیتی در دولت ریگان  و از عناصر نومحافظه كار طرفدار براندازی در ایران که قبلا درو‌غ‌هایی در خصوص ایران بر زبان رانده بود، نوشت:  این روزها همه تحولات خاورمیانه به استخوانی در گلوی دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تبدیل شده است و برخی سیاست های واشنگتن نیز تقریباً روزانه تغییر می‌کند. فرضاً موضع آمریکا را در قبال بشار اسد در نظر بگیرید. اوباما یک روز می گوید « بشار اسد باید برود» و روز دیگر، مشاوران اوباما به او می گویند بد نیست اگر بشار اسد مدتی دیگر هم روی کار باشد. این فقط یکی از سیاست های فراوان دولت آمریکا است که این روزها به سرعت تغییر می‌کنند، زیرا واشنگتن در مصر نیز از مخالفت با دولت نظامی این کشور به حمایت از عبدالفتاح السیسی روی آورده است. اوباما به قدری خط قرمزهای خود در عراق و سوریه را نادیده گرفته است که دیگر به سختی می‌توان موضع ژئوپولتیک او را تشخیص داد. شهروندان آمریکا و حاکمان دیگر کشورها نیز همگی به این موضوع پی برده اند: محبوبیت دولت اوباما در داخل آمریکا کاهش یافته است. دولت های دوست و دشمنِ خارجی از خاورمیانه گرفته تا اروپا و حتی آمریکای لاتین، نیز از این بابت اعلام انزجار کرده اند. زمانیکه حاکم کشوری دچار مشکل می شود، به شکل غریزی موفقیت را در جای دیگر جستجو می‌کند. بسیاری از تحلیلگران سیاسی نیز به این نتیجه رسیده اند که اوباما احتمالاً همه تلاش های خود را برای دستیابی به توافق با ایران به کار خواهد بست.

در این گزارش آمده است: مارک دبوویتس و ریچارد گلدبرگ درباره واپسین تمهیدات در هر گونه توافق هسته ای با ایران، اینکه چه تحریم هایی را باید علیه این کشور حفظ کرد و یا کاهش تحریم ها علیه این کشور را مدیریت کرد، مقاله ای نوشته اند. «گراهام آلیسون» و «اورِن سِتِر نیز بر این باورند که نگرش ما فقط به این محدود شده است که ایران چگونه می تواند با موفقیت تسلیحات هسته ای تولید کند. 
همه این مؤلفان از نمایندگان کنگره می‌خواهند که بر مذاکرات هسته ای ایران نظارت داشته و پیشاپیش به مشکلات، بالاخص بعد از دستیابی به توافق، فکر کنند.

نویسنده نشریه هیل در پایان همراستا با صهیونیست‌ها می‌نویسد: بنابراین باید پرسید راهبرد پس از توافق هسته ای (پسا هسته ای) باید چه شکلی باشد؟ من از مدت ها قبل بر حمایت از مخالفان ایران به عنوان راهبرد تأکید داشته ام. ما از حاکمان خود انتظار داریم به دنبال توافق محدودی با ایران نباشند که بتوان آن را موفقیت در عرصه سیاست خارجی جلوه داد. چنین توافقی نهایتاً بخشی از مشکل بسیار بزرگ را حل خواهد کرد.

گفتنی است، "مایكل لدین" از عناصر افراطی و متنفذ در محافل نومحافظه كاری چون آمریكن اینترپرایز- موسسه پردازشگر استراتژی قرن جدید آمریكایی برای قرن 21- است كه مشاور مك فارلین نیز بوده و از موسسان انستیتو یهودی برای امور امنیت ملی است. او همچنین در جریان اغتشاشات 88 در ایران، از حامیان فتنه بود و برای این جریان نسخه‌پیچی می‌كرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار