فلسطینیان در کرانه باختری در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه تظاهرات کردند که به درگیری با نظامیان صهیونیست منجر شد و دهها فلسطینی در این درگیریها زخمی شدند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار،  فلسطینیان در کرانه باختری در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه تظاهرات کردند که به درگیری با نظامیان صهیونیست منجر شد و دهها فلسطینی در این درگیریها زخمی شدند.

خالد فقیه خبرنگار شبکه المنار در گزارشی گفت : فلسطینیان در کرانه باختری با ادامه حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه از صحنه های قتل و ویرانگری و تروریسم به خشم آمده اند و تنها چیزی که از غم آنها می کاهد صدای انفجارهای موشکهای مقاومت فلسطین است که به شهرکهای صهیونیست نشین اصابت می کند . فلسطینیان در کرانه باختری با شنیدن صدای انفجارهای موشک‌هایی که به مناطق صهیونیست نشین اصابت می کند، به خیابان‌ها می آیند و تکبیر می گویند.

"خالد منصور" عضو دفتر سیاسی حزب خلق فلسطین گفت:" ما با درد و اندوه و با قلبهایی خونین حوادث نوار غزه را پیگیری می کنیم . ما شاهد اجساد تکه تکه شده کودکان هستیم ما شاهد جنایات وحشیانه و ترورها هستیم. ما شاهد خانواده هایی هستیم که به طور کامل در این حملات کشته می شوند. همه آنچه را که در نوار غزه رخ می دهد با درد و اندوه دنبال می کنیم."


فقیه گفت : فلسطینیان کرانه باختری برای آنکه تأکید کنند خونشان از خون ساکنان نوار غزه رنگین تر نیست در چندین محور تماس با اشغالگران صهیونیست به شدت درگیر شدند و دهها فلسطینی در ا طراف شهرک بیت ایل در شرق رام الله زخمی شدند.

یک فلسطینی گفت:" اسرائیل علیه کودکان در نوار غزه مرتکب قتل عام می شود ما از ملت فلسطین در کرانه باختری می خواهیم به وظیفه ا ش عمل و تظاهرات و راهپیمایی در محکومیت این جنایات برگزار کند"

گذرگاه قلندیا ، ورودی بیت لحم و شهر الخلیل و مناطق دیگر صحنه درگیری با ارتش اشغالگر بود و اشغالگران نیز به نوبه خود به حمله و بازداشت فلسطینیان ادامه دادند.

"مصطفی برغوثی" عضو مجلس قانونگذاری فلسطین گفت:" اسرائیل به همه ملت فلسطین حمله کرده است. این حمله را از الخلیل و کرانه باختری و قدس شروع کرد و اکنون به ارتکاب قتل عام در کرانه باختری رسیده است. این بسیار خطرناک است و باید با آن با تدابیر قاطعانه مقابله کرد."

رهبران فلسطینی تحت فشارهای مردم و راهپیمایی های آن مجبور شدند نشستهایی تشکیل دهند و تصمیم گرفتند برای متوقف کردن این حمله دست به دامن  نهادهای بین المللی شوند.

"واصل ابو یوسف" عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین ( ساف ) گفت :" ملت فلسطین کاملا حق دارد در برابر اشغالگران  ایستادگی کند صحبت درباره چگونگی ایستادگی در برابر این اشغالگری است. باید برای مقابله با این تجاوز و جنایتی که علیه ملت فلسطین صورت می گیرد ایستادگی کرد. مسئولیت رهبران فلسطینی به دست گرفتن  ابتکار عمل است تا ملت فلسطین را متقاعد کند که کاری انجام می دهد اما یکی از اهداف دولت اشغالگر ایجاد اختلاف بین مردم فلسطین و تشکیلات خودگردان فلسطین است."

حالت ترس و وحشت شهرک نشینان که موشک‌هایی به شهرک‌های آنان اصابت کرده، باعث شده است بیش از 60 صهیونیست زخمی شوند.

فقیه گفت نقاط تماس به صحنه اعلام خشم فلسطینیان در برابر اشغالگران صهیونیست و اعلام حمایت از مقاومت در نوار غزه تبدیل شده است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار