تبریز/

کاهش 60 درصدی روان آب ها در آذربایجان شرقی

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: 35 درصد از بارش‌ های این استان زیر پنج میلی‌متر بوده که این میزان بارندگی اغلب در سطح زمین بخار شده و به روان‌ آب تبدیل نمی‌شود و به همین علت میزان روان ‌آب‌ ها در سطح آذربایجان شرقی 60 درصد نسبت به سال های قبل کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،غلامرضا هاشمی در گفتگو با خبرنگاران  افزود: در حالی که افزایش جمعیت در استان ما رقم قابل توجهی نیست ولی سالانه شاهد افزایش شش درصدی مصرف آب در استان هستیم .

وی با بیان اینکه تبریز، بیش از 50 درصد آب شرب استان را مصرف می‌کند، گفت: آبرسانی در تبریز با بالاترین استاندارد و کیفیت بین‌المللی انجام می‌شود و  55 درصد از این آب از طریق خط آبرسانی از زرینه‌رود و زیر نظر سازمان آب منطقه‌ای تامین می‌شود.

وی ادامه داد: مابقی آب شرب مور نیاز تبریز نیز از طریق سد نهند و چاه‌ها تامین می‌شود که این موارد نیز با کنترل دقیقی به شکل کاملا سالم به دست مردم می رسد.

هاشمی افزود: عملیات خط دوم آبرسانی تبریز نیز از میاندوآب به سرعت آغاز می‌شود و  این خط به صورت پشتیبان و پدافند غیرعامل برای خط اول خواهد بود چرا که در هیچ نقطه از دنیا خط‌ های آبرسانی نمی‌تواند یک خطه باشد.

وی یادآور شد: سد نهند که 14 درصد از آب شرب تبریز را تامین می‌کند، نسبت به سال قبل کاهش 55 درصدی را نشان می‌دهد و در حوزه سد ستارخان نیز که بخشی از آب شرب و کشاورزی اهر را تامین می‌کند شاهد کاهش 35 درصدی آب هستیم و آب سد علویان نیز با 35 درصد کاهش به 61 میلی‌متر رسیده است.

وی تاکید کرد: آمایش سرزمین در کشور ما با برنامه توسعه منطبق نیست و به همین دلیل در بحث آب با مشکلاتی مواجه شده ایم./س
 
 
برچسب ها: کاهش ، روان ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.