عطوان: موشک‌های مقاومت به قلب تل آویو خواهد رسید

مقاله نویس روزنامه رای الیوم نوشت: ساکنان نوار غزه با شجاعت و دلاوری در برابر یورش اسرائیل از خود دفاع خواهند کرد و منتظر کسی برای کمک نخواهند ماند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه روزنامه رای‌الیوم در شماره امروز خود در مقاله ای به قلم عبدالباری عطوان نوشت: نمی دانستیم نوار غزه به کشوری بزرگ تبدیل شده است تنها وقتی این موضوع را فهمیدیم که ترس محافل و دولتمردان اسرائیلی فرا گرفته بود و شاهد آمادگی و مقدمات آنها برای تجاوز به غزه بودیم. 

این مقاله نویس تصریح کرد: دولتمردان اسرائیلی به خوبی درک می کنند که تجربه جنگ های گذشته آنها از جمله (سرب گداخته در سال 2009 و ستون ابر در سال 2012 میلادی) نتایج منفی در سطح سیاسی و نظامی برای آنها به همراه داشت و به اهداف خود نرسیدند.

این منبع افزود: جنبش حماس و گروههای دیگر مقاومت فلسطین در این مقابله چیزی برای از دست دادن ندارند زیرا نوار غزه از سوی مصر و اسرائیل در محاصره قرار دارد بنابراین حماس برای شکستن محاصره تمامی ابتکار عمل های ممکن را به کار گرفت.

وی تصریح کرد: این پافشاری برای وارد کردن بیشترین ضرر روحی و معیشتی به مردم غزه آنها را به شیرانی تبدیل خواهد کرد که برای دفاع از آبرو و کرامت خویش در مقابل این تجاوزگری اسرائیلی و عربی مشترک از خودشان تا سرحد مرگ دفاع کنند بنابراین هدف از این تجاوزگری مشترک تلاش برای اهانت و به ستوه آوردن مردم غزه و سوق دادن آنها برای دست برداشتن از مقاومت مشروع است.

عطوان افزود: نمی دانیم که جنبش حماس و جهاد اسلامی و دیگر گروههای مقاومت چه حربه هایی در اختیار خود دارند اما در مقایسه با تجربه دو جنگ گذشته، موشک های مقاومت به قلب تل آویو و شهر اشغالی قدس خواهد رسید و میلیون ها اسرائیلی را به پناهگاهها خواهد فرستاد و سامانه ضد موشکی «گنبد آهنین» نیز نمی تواند از آنها محافظت کند زیرا این گروههای فلسطینی صد موشک در دو روز گذشته به داخل فلسطین اشغالی شلیک کرده اند و  گنبد آهنین فقط توانسته 60 موشک را رهگیری و منهدم سازد بنابراین بقیه موشک ها موفق شدند به شهرهای عسقلان و اسدود اصابت کنند.

وی خاطر نشان کرد: مسئولان مصری اسرائیل را هم پیمان راهبردی خود قلمداد می کنند و رئیس دستگاه اطلاعاتی مصر چند روز پیش در جریان سفر محرمانه اش به تل آویو بر این امر تاکید کرد که مصر نمی تواند میانجی قابل قبولی بین غزه و اسرائیل باشد بنابراین شک داریم که او نقش بازی کند.

وی در ادامه این مطلب افزود : جنبش حماس باید هرگونه همکاری برای میانجیگری مصر را تنها بعد از لغو محاصره غزه از سوی مسئولان مصری قبول کند. همین امر درباره کابینه نتانیاهو نیز صدق می‌کند.

وی افزود: از نتانیاهو می پرسم که طرح های تو بعد از تجاوز به غزه چیست؟ ما می دانیم که جرات باقی ماندن در غزه را نخواهی داشت. چه کسی در صورت از بین بردن فرضی جنبش حماس بر غزه حکومت خواهد کرد؟ آیا محمود عباس می تواند این جای خالی را پر کند؟ آیا تجربه تشکیلات خودگردان و نیروهای امنیتی فاسد آن در غزه بار دیگر تکرار خواهد شد؟ آیا کسی از او استقبال خواهد کرد؟ امتحانش ضرر ندارد، خواهیم دید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار