پهپاد با قابلیت چاپ سه بعدی

این روز ها پهپادها یا همان پرنده های هدایت پذیر از راه دور به سرعت در حال تکامل و به کار گیری در عرصه های جدید می باشند، به طوری که در حال حاضر از آن ها برای حمل بار، فیلم برداری و ... استفاده می شود، در ملب زیر می توانید با یک کاربرد جدید این محصولات آشنا شوید.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پهپادها و چاپگرهای سه بعدی جز فناوری‌های نوین محسوب می‌شوند، وروز به روز در حال رشد و تکامل می باشند، اما در جدیدترین ایده ای که در مورد پهپاد ها به کار گرفته شده است قرار است این محصولات در کنار چاپگرهای سه بعدی کاربردهای جدیدی را در اختیار کاربران خود بگذارند.

پهپاد یا کوادکوپتری که مشاهده می‌کنید توسط یک تیم انگلیسی ساخته شده است و دارای دو پمپ مواد شیمیایی می باشد، که برای ساخت فوم پلی یورتان مورد استفاده قرار می گیرد.

بر اساس ادعای سازندگان، این پهپاد می تواند با کمک فوم فوق، سازه های ساده ای را ساخته و یا برای تعمیر قسمتی از یک سازه ی اسیب دیده به کار گرفته شود، این ویژگی در مکان هایی که خارج از دسترس عوامل انسانی می باشد بسیار موثر است.

موادی که در این پهپاد به کار گرفته می شود بسیار چسبناک است به طوری که می توان از آن برای جابه جایی یک شی خطرناک استفاده کرد، درواقع پهپاد مجهز به چابگر با فرود برروی محموله مورد نظر لایه ای از فوم چسبنده را برروی آن قرار می دهد، سپس پرنده ی دیگری که وظیفه ی حمل بار را بر عهده دارد با چسبیدن به سازه ی محموله آن را جا به  جا می کند. ایده ی این پهپاد از روی پرنده ای به نام swiftlet برگرفته شده که که اشیانه خود را با استفاده از بزاغ دهان خود می‌سازد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار