خراسان جنوبی /

بانوی تیرانداز ملی‌پوش خراسان جنوبی در جمع برترین‌های قاره کهن آسیا

نجمه خدمتی در آخرین رنکینگ کنفدراسیون تیراندازی قاره آسیا 2 پله صعود کرد و در رده 32 آسیا قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ رئیس هیئت تیراندازی خراسان جنوبی با اشاره به این مطلب افزود:در رنکینگ جولای سال 2014 کنفدراسیون قاره آسیا، نجمه خدمتی از خراسان جنوبی در رشته تیراندازی با تفنگ بادی 10 متر زنان با 2 پله صعود در رده 32 آسیا قرار گرفت.

ناياب با بیان اینکه در این رده‌بندی 146 تیرانداز آسیایی در 2 گروه مردان و زنان در رشته‌های تیراندازی با تفنگ‌بادی و تپانچه مورد ارزیابی قرار گرفتند، تصریح کرد: نام 13 تیرانداز کشورمان در این رنکینگ ثبت شده است.

وي خاطر نشان کرد: در این رنکینگ مریم طالبی و نرجس امام قلی‌نژاد با قرار گرفتن در رده‌های دوازدهم و سیزدهم و الهه احمدی نیز با یک پله صعود در جایگاه شانزدهم و زهرا هاشمی در رده بیست و دوم رشته تفنگ بادی 10 متر زنان ایستادند.

رئیس هیئت تیراندازی خراسان جنوبی یادآور شد: خدمتی در رشته تیراندازی با تفنگ بادی 10 متر رده نوجوانان کشورمان تاکنون در بیش از 20 دوره از مسابقات قهرمانی ملی و بین‌المللی شرکت کرده که در پرونده ورزش خود سه مقام قهرمانی، یک نایب قهرمانی کشوری دارد و مدال طلای المپیاد دانش‌آموزان کشوری را نیز کسب کرده است.

ناياب با اشاره به اینکه از خدمتی به عنوان پدیده تیراندازی کشور نام برده می‌شود، خاطرنشان کرد: این بانوی ملی‌پوش خراسان جنوبی در رده سنی نوجوانان در مسابقات بین‌المللی ایران و دوستانه مجارستان نیز 2 مدال قهرمانی را به گردن آویخته است.

وي گفت: خدمتی به عنوان تنها نماینده ایران در هفتمین دوره مسابقات سلاح‌های بادی قهرمانی آسیایی چین در رشته تفنگ بادی 10 متر و در رده نوجوانان شرکت کرده بود که با کسب مقام قهرمانی توانست برای ایران نخستین مدال طلای آسیایی این دوره از رقابت‌ها را به ارمغان آورد.

رئیس هیئت تیراندازی خراسان جنوبی افزود: این بانوی تیرانداز ملی‌پوش مقام‌های زیادی هم در ردیف بزرگسالان و 2 رده بالاتر از خودش را نیز کسب کرده و در مسابقات بین‌المللی آسیایی 2 مدال نقره تیمی در رده جوانان و در رده نوجوانان نیز نایب قهرمانی را با اختلاف بسیار اندکی نسبت به قهرمان مسابقات کسب کرده است.

ناياب همچنین به حضور نجمه خدمتی در مسابقات آسیایی و انتخابی سهمیه المپیک 2014 کویت اشاره کرد و یادآور شد: در این مسابقات خدمتی بعد از «ای سیلینگ» قهرمان جهان و المپیک از کشور چین در جایگاه نایب قهرمانی قرار گرفت و با به گردن آویختن مدال نقره، سهمیه المپیک 2014 نانجینگ چین را نیز کسب کرد./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.