در سه ماه نخست امسال با استفاده از توان كارشناسان ملي حفاري محقق شد:

انجام 105 مورد عمليات تخصصي جانبي بر روي چاه هاي نفت و گاز

مديرخدمات ويژه شركت ملي حفاري ايران از انجام يكصد و پنج مورد عمليات تخصصي جانبي از سوي كارشناسان اين شركت بر روي چاه هاي نفت و گاز در سه ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محسن محسن پوريان به نقل از پايگاه اطلاع رساني شركت ملي نفت ايران از انجام يكصد و پنج مورد عمليات تخصصي جانبي بر روي چاه هاي نفت و گاز در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: اين عمليات شامل خدمات نمودارگيري، چاه پيمايي، تكميل چاه و نمودارگيري از سيال حفاري است.

پوريان افزود: در بخش نمودارگيري، 34 عمليات، در بخش چاه پيمايي و تكميل چاه 27 مورد و در بخش نمودارگيري از سيال حفاري، 44 مورد عمليات انجام شده است.

وي عمليات پيچيده نمودارگيري از چاه هاي نفت و گاز را يكي از تخصصي ترين فعاليت هاي فني و مهندسي خواند و گفت: كارشناسان و متخصصان ملي حفاري با استفاده از تجهيزات بسيار پيشرفته سخت افزاري و نرم افزاري نسبت به كسب اطلاعات پتروفيزيكي (اندازه گيري اشعه گاماي طبيعي، مقاومت الكتريكي طبقات، تخلخل و ...) در مخازن نفت و گاز اقدام مي كنند.

پوريان همچنين از تهيه اطلاعات مربوط به تجزيه و تحليل مخازن نفت و گاز در مناطق نفتخيز كشور در چاه هاي حفره باز و بسته در خشكي و دريا خبر داد.
وي نمودارگيري از سيال حفاري را امري پراهميت در حفاري چاه هاي نفت و گاز عنوان كرد و گفت: با اين اقدام اطلاعات لازم از درون چاه و وضعيت موجود به كارشناسان انتقال مي يابد تا نسبت به ادامه عمليات حفاري يا قطع آن مطابق برنامه تصميم گيري كنند؛ در ضمن اين امر ضريب ايمني را افزايش مي دهد.

به گزارش NIOC، مديريت خدمات ويژه حفاري شركت ملي حفاري ايران در سال گذشته، 1284 مورد عمليات شامل 460 مورد نمودارگيري درون چاهي، 325 مورد چاه پيمايي و تكميل چاه و 499 مورد نمودارگيري سطحي به چاه هاي نفت و گاز در اقصي نقاط كشور ارائه كرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار