زارعی در نطق میان‌دستور:

هیچ محدودیتی در توسعه فناوری هسته‌ای قابل قبول نیست

نماینده مردم تهران گفت: به تیم مذاکره کننده تذکر ‌می‌دهم که پذیرش هیچ گونه محدودیتی در امر تحقیق و توسعه و فناوری هسته‌ای قابل قبول نخواهد بود و نبایستی تحت فشارها و جوسازی‌ها نسبت به آینده علمی کشور در زمینه هسته‌ای غفلت نموده و کوتاه بیاییم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علی‌اصغر زارعی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز چهارشنبه 18 تیر اظهار داشت: ایام ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی برای خودسازی فردی و جمعی است و امیدواریم امت بزرگ اسلام از برکات این ایام بهره‌مند شده و توفیقاتی را در کسب رضایت الهی جلب نماید.
 
وی افزود: از فرازهای مهم فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام توجه مسئولین مختلف به این نکته اساسی است که هدف استکبار به ویژه آمریکا در این برهه حساس ایجاد اختلاف در دستگاه محاسباتی مسئولان جمهوری اسلامی است.
 
زارعی ادامه داد: دشمن از طریق تهدید و تطمیع درصدد گمراه سازی تصمیم مسئولان و تغییر نتایج عملکرد آنان به نفع خویش است.
 
نماینده مردم تهران تصریح کرد: هدف دشمن از تهدید ایجاد ترس است تا ما از این پیشروی منصرف و وادار به عقب نشینی شویم و هدف از تطمیع جلب نظر و سست کردن باورها و اراده‌هاست.
 
وی اظهار داشت: وعده دادن و زیبا نشان دادن آینده دوستی و ارتباط دشمن از تهدید وی فریبنده‌تر و خطرناک‌تر است، اعتماد به اظهارات و تصاویر فرضی و فریبنده‌ای که دشمن ترسیم می‌کند به خصوص در شرایط سخت اقتصادی موجب متزلزل شدن دست و دل مسئولان کم بصیرت می‌شود.
 
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: همین محاسبه غلط است که در لحظه حساس تصمیم‌گیری مقام مسئول را به دلیل اعتماد به دشمن دچار خسران و ضرر فراوان می‌کند.
 
زارعی ادامه داد: متاسفانه در مقاطع مختلف کسانی بوده‌اند که فریب وعده‌های دشمن را خورده و بدون توجه به ظرفیت‌های داخلی راه برون رفت از موانع و سختی‌ها را کنار گذاشتن آرمان‌ها و ارتباط با دشمن دانسته و می‌دانند، این قبیل مسئولان حتی بدون خط و ربط مستقیم با دشمن در راستای اهداف آن‌ها حرکت می‌کنند.
 
نماینده مردم تهران در ادامه به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: به عنوان نمونه در حالی که تیم مذاکره کننده در مذاکره سخت با 1+5 است، اظهارات قائم مقام بانک مرکزی با یک نشریه آمریکایی که گفته لغو تحریم‌ها اقتصاد ایران را به رشد 6 درصدی می‌رساند موجب خسارت و گستاخی دشمن در پای میز مذاکره و از سوی دیگر دلسرد کردن مردم نسبت به اقتصاد مقاومتی می‌شود.
 
وی ادامه داد: یا اظهارات مسئول دیگری که مرتب می‌گوید با برداشته شدن تحریم‌ها میزان جذب سرمایه‌های خارجی فلان مقدار می‌شود به نوعی برداشت غلط از واقعیت‌ها و دل بستن و اعتماد کردن به وعده‌های دشمن است، هزینه چنین محاسبه غلطی عدول از آرمان‌ها و ارزش‌ها مطابق نظر استکبار است.
 
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: همان طور که مقام معظم رهبری بارها فرمودند شکستن تحریم‌ها بیشتر از آن که به توافق با 1+5 وابسته باشد در گرو اعتماد به توان داخلی و اجرای اقتصاد مقاومتی است، اگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مبنای عمل ما باشد ادامه تحریم‌ها از دستور کار دشمنان خارج خواهد شد لذا برای برداشتن تحریم نبایستی از منافع ملی کوتاه آمد بلکه باید نسبت به طبیعت خلاقیت و نوآوری جوانان در سطوح مدیران عالی همت گماشت.
 
زارعی به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: از جمله عوامل موثر در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مبارزه با فساد اداری و اقتصادی و پرهیز از شکل گیری روحیه اشرافی و  تجمل‌گرایی در میان مسئولان بالخص در سطوح عالی است.
 
نماینده مردم تهران تصریح کرد: برخورد با مفاسد اقتصادی آن هم در شبکه اختاپوسی شکل گرفته کار بسیار سختی شده، هر چند اقدامات اخیر قوه قضاییه قابل توجه است اما برخورد نکردن با عده‌ای وابسته به مسئولانی که پرونده قطور فساد اقتصادی و اخلاقی دارند کماکان از نقاط ضعف جدی ماست و همین تیپ افراد فاسد و اشرافی مهره‌های کارساز دشمن در جنگ نرم است.
 
وی ادامه داد: پرونده فساد کرسنت از این جمله است جمهوری اسلامی خسارت‌های ناشی از آن را نمی‌پذیرد بلکه خسارات آن باید متوجه مفسدین در این پرونده باشد و باید آنان پاسخگوی رفتارشان باشند.
 
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: البته نقش فعال از سوی مجلس در امر مبارزه با فساد و تبعیض کمتر مشاهده می‌شود، از هیئت‌رئیسه انتظار این است که در تربیت نقش نظارتی مجلس اهتمام جدی داشته باشد که در برخی شرایط شاهد مانع ایفای نقش نظارتی نمایندگان در بحث استیضاح و فرسایشی کردن سوال در صحن علنی هستیم.  
 
زارعی ادامه داد: در همین جا یادآوری این نکته را لازم می‌دانم که به تیم مذاکره کننده تذکر دهم که پذیرش هیچ گونه محدودیتی در امر تحقیق و توسعه و فناوری هسته‌ای قابل قبول نخواهد بود و نبایستی تحت فشارها و جوسازی‌ها نسبت به آینده علمی کشور در زمینه هسته‌ای غفلت نموده و کوتاه بیاییم.
 
نماینده مردم تهران به فتنه 78 و 88 اشاره کرد و گفت: فتنه 78 و 88 از حوادث تلخ دوران ماست که حامی درس‌ها و عبرت‌های فراوانی است، فتنه 88 بیانگر جریان فکری، اعتقادی است که به جای اتکا به اسلام و ملت مسلمان چشم به حمایت اجانب دوخت، این‌ها قدیم‌الاسلام‌هایی هستند که بین نظرات و شناخت دیروز آنان از اسلام و امام(ره) و اظهارات امروزشان تفاوت‌های بسیاری وجود دارد، در پشت نام امام(ره) قرار می‌گیرند ولی برخلاف راه امام(ره) عمل می‌کنند.
 
وی تصریح کرد: آنان از سعه صدر نظام در برخورد با سران و سردرمداران فتنه دچار سوءبرداشت شده‌اند و به جای اصلاح روش‌های غلط خود و توبه و بازگشت به مسیر انقلاب در موضع طلبکارانه از نظام قرار گرفتند.
 
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: آن‌ها در پشت نقاب قانون، قانون را شکستند و در پوشش حمایت از جمهوریت حریم امنیت مردم را هدف قرار دادند، دل‌های مومنان را آزردند و دشمنان را خوشحال کردند؛ ماه مبارک رمضان فرصت مناسب برای توبه و بازگشت این جریان‌ها و افراد قدیم‌الاسلام است.
 
وی در پایان در خصوص حوزه انتخابیه خود اظهار داشت: تهران شهری است که از قاعده یک کلانشهر خارج و به ابرشهر تبدیل گردیده ولی زیرساخت‌های آن مناسب با آن توسعه نیافته است، تهران با جمعیت 9 میلیون نفری نیازمند توجه و کمک بیشتر از سوی مسئولان است.
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار