"اف بی آی" و " ان اس ای" از استاد ایرانی مقیم آمریکا جاسوسی می‌کرده‌اند

بر اساس اسناد فاش شده از سوی "ادوارد اسنودن" مشخص شد که پلیس فدرال آمریکا و آژانس امنیت ملی آمریکا از "هوشنگ امیراحمدی" استاد ایرانی مقیم امریکا نیز جاسوسی کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران"گلن گرینوالد" خبرنگار روزنامه انگلیسی گاردین که برای اولین بار با "ادوارد اسنودن" پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در «هنگ‌کنگ» مصاحبه گرفته بود و افشاگری‌های وی در خصوص جاسوسی این آژانس امنیتی آمریکا از شهروندان آمریکایی و شهروندان و مقامات کشورهای دیگر را منتشر کرده بود، اخیرا گزارش داد که پلیس فدرال آمریکا(اف بی آی)  و آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA)، از تعدادی از مقامات مسلمان جهان که در آمریکا زندگی می‌کنند از جمله یکی از مقامات ایرانی به نام "هوشنگ امیراحمدی" نیز جاسوسی کرده است.

بر اساس این گزارش آژانس امنیت ملی آمریکا و اف بی آی به طور مخفیانه از ایمیل‌های مقامات جهان که در آمریکا زندگی می‌کنند از جمله یک کاندید سیاسی و چندین فعال حقوق مدنی، اساتید دانشگاه و وکلا جاسوسی می‌کردند.

بر اساس اسناد فاش شده از سوی اسنود، لیست آمریکایی‌هایی که آژانس امنیت ملی آمریکا و اف بی آی از آنها جاسوسی می‌کند، "فیصل گیل"، که در دوران ریاست‌جمهوری "جرج بوش" در وزارت امنیت داخلی آمریکا فعالیت می‌کرد، "اثیم غفور"، دادستان برجسته، "هوشنگ امیراحمدی" استاد روابط بین‌الملل در دانشگاه راتگرز، "آقا سعید"، استاد علوم سیاسی در دانشگاه کالیفرنیا و "نهاد عواد" مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی آمریکا، بزرگترین سازمان حقوق مدنی مسلمانان در آمریکا بوده است.

هوشنگ امیراحمدی استاد دانشگاه دانشگاه راتگرز (دانشگاه ایالتی نیوجرسی) و مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه این دانشگاه و بنیانگذار و رئیس شورای آمریکا-ایران نیز هست .وی همچنین از بنیانگذاران و مدیران مرکز تجزیه و تحلیل مسائل ایران است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار