ویژه‌برنامه‌های رمضانی سازمان فرهنگی هنری ادامه دارد

توسعه و ترویج فرهنگ "افطاری ساده" در فرهنگسراها

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: فرهنگسراهای تهران با هدف توسعه و ترویج فرهنگ افطاری ساده این موضوع را سرلوحه فعالیت‌های خود در ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان قرار داده است.

به گزارش حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سیدغلامرضا میرحسینی با تاکید بر ویژگی‌های منحصر به فرد ماه مبارک رمضان برای ارتقای معنویت و روحیه عبادی گفت: در این ماه عزیز پس از ساعت‌ها روزه‌داری، نشستن دور سفره افطار و استفاده از نعمت‌های الهی حس و حال خاصی دارد و به همین دلیل بر نگاه اکرام، اطعام و افطاری دادن تاکید شده است.
   
وی افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد تغییرهای ارزشی در جامعه هستیم و می‌بینیم این عمل عبادی زیبای ساده جای خود را به رفتار تجملاتی، رقابتی و چشم و هم‌چشمی داده و برای شهر بزرگ تهران که شرایط مناسب اقتصادی دارد گاهی با اسراف‌های عجیب و غریب مواجه می‌شویم.
 
میرحسینی با بیان اینکه سازمان فرهنگی هنری از سال گذشته توسعه و ترویج فرهنگ"افطاری ساده" را سرلوحه کار خود قرار داده، تصریح کرد: رمضان امسال در تکمیل موضوع «افطاری ساده» با عنایت خاصی که رهبر معظم انقلاب داشتند، سازمان این مساله فرهنگی را در قالب طرحی ویژه برای فرهنگسراها بررسی، طراحی و ابلاغ کرد.
 
معاون فرهنگی سازمان با اشاره به اینکه این فعالیت از اول ماه مبارک در کنار ویژه برنامه «ماه مهربانی» آغاز شده گفت: در حال حاضر در 17 نقطه به صورت متمرکز افطاری ساده بین شهروندان توزیع می‌شود و افطاری ساده با حداقل‌ها حتی با یک لیوان آب شروع می‌شود و تلاش می‌کنیم فرهنگسراها این فرهنگ را در محدوده هر منطقه اشاعه دهند.
 
وی درباره ویژگی‌های این طرح نسبت به سال‌های گذشته، اظهار کرد: امسال سعی کردیم حضور بانیان مردمی در این طرح عملیاتی شود و افطاری ساده با خارج شدن از تصدی‌گری شهرداری تهران یا سازمان فرهنگی هنری، به سمت مشارکت مردمی برود.
 
میرحسینی با بیان اینکه سازمان در این طرح فقط موضوع نظارت، تسهیل فضا و امکانات را سامان داده افزود: با همکاری مدیران مناطق مردم خیر شناسایی شدند و با برگزاری چند جلسه توانستیم این افراد را متمرکز کنیم تا گروهی یا فردی افطاری ساده را تقبل کنند. در واقع در برنامه افطاری ساده تمام امور به خود مردم منطقه برمی‌گردد.
 
وی با تشکر از شهرداران مناطق، فرماندار منطقه یک و معاونت‌های اجتماعی که در این حرکت همراه سازمان بودند، گفت: طرح افطاری ساده تا پایان ماه رمضان ادامه می‌یابد. در برخی فرهنگسراها به دلیل محدودیت‌های مکانی هر شب پذیرای 200 روزه‌دار هستیم و در فرهنگسراهای بهمن، خاوران و اشراق هر شب نزدیک به هزار نفر میهمان افطاری ساده هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار