جو لیبرمن:

ساکنان لیبرتی را از عراق خارج و به آمریکا منتقل کنیم / آن‌ها دشمن ایران هستند

سناتور پیشین آمریکایی گفت: در حال حاضر 2900 نفر از آنها در اردوگاه لیبرتی حضور دارند و با توجه به هرج و مرج در عراق آنها در معرض خطر واقعی قرار دارند. آنها دشمنان ایران محسوب می‌شوند. ما باید روزانه افرادی را از سفارت آمریکا به اردوگاه لیبرتی بفرستیم تا وضع ساکنان آنجا را بررسی کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "جو لیبرمن" در مصاحبه با شبکه تلویزیوین فاکس نیوز گفت: همه می‌دانیم که پس از پایان کارمان در عراق ما به این گروه قول دادیم که از آنها محافظت کنیم. ما به آنها گفتیم که سلاح‌هایتان را بر زمین بگذارید و آنرا به ما تحویل بدهید زیرا ما از شما حفاظت خواهیم کرد. ما برای مدت زمانی از آنها محافظت کردیم و آنها در اردوگاه اشرف حضور داشتند اما در سال 2009 و پس از عقب نشینی از عراق آنها به شدت درباره آینده خود نگران شدند.

وی افزود: ما به آنها قول دادیم که عراقی ها از شما حفاظت خواهند کرد اما عراقی ها از آنها محافظت نکردند.

این سناتور آمریکایی در ادامه گفت: در حال حاضر 2900 نفر از آنها در اردوگاه لیبرتی حضور دارند و با توجه به هرج و مرج در عراق آنها در معرض خطر واقعی قرار دارند. آنها دشمنان ایران محسوب می‌شوند. ما باید روزانه افرادی را از سفارت آمریکا به اردوگاه لیبرتی بفرستیم تا وضع ساکنان آنجا را بررسی کنند. باید تلاش کنیم سازمان ملل با اعزام نیروهای کلاه آبی مسئولیت حفاظت از آنها را بر عهده بگیرد و پیش از ان باید تلاش کنیم آنها را از عراق خارج کنیم و به آمریکا منتقل کنیم. 

این سناتور آمریکایی در ادامه افزود: ما باید به خاطر قول هایی که به آنها داده‌ایم به آنها پناهندگی بدهیم. لایحه ای در کنگره در دست بررسی است که بر اساس آن امیدواریم که دولت این کار را هرچه زودتر انجام دهد.

سناتور لیبرمن در پایان گفت: شاید برخی مقامات دولتی بگویند چون این امکان وجود دارد که با ایران به توافق اتمی برسیم نباید به این افراد کمک کنیم اما اینگونه نیست و ما چون به آنها قول داده ایم باید به قولمان عمل کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار