تبریز/

66 میلیون دلار کالا از منطقه آزاد ارس به 14 کشور هدف صادر شد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس گفت: در سه ماه نخست امسال 66 میلیون دلار کالا از این منطقه به بیش از 14 کشور در نقاط مختلف دنیا صادر شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، خادم عرب‌باغی اظهار کرد: صادرات این کالاها با وزن بیش از 10 هزار تن از نظر دلاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 144 درصد رشد داشته است.

وی افزود: این میزان صادرات به کشورهایی از جمله پاکستان، ترکیه، آذربایجان، گرجستان، ترکمنستان، افغانستان، امارات و آلمان صورت گرفته است.

عرب‌باغی عمده اقلام صادراتی در این مدت از گمرک منطقه آزاد ارس را کامیون، تریلر و موتور سیکلت، محصولات شیمیایی و مواد پلاستیکی، قیر، نفت، گریس و روغن تصفیه دوم، بنزین و نفت سفید، گازوئیل و روغن صنعتی، ظروف شیشه‌ای، مبلمان، ماشین‌آلات و لوازم مکانیکی، پنبه، مصنوعات فلزی، ماسه و خاک سیلیس ، انواع محصولات صنایع غذایی و خشکبار، نخ، پالت چوبی و صفحه کابینت، ورق ام.دی.اف و آلاچیق، اسپری خوشبو کننده، ترامبولین و پارک بازی کودکان، لوازم برقی و پروفیل اعلام کرد.

وی گفت: در همین مدت 28 میلیون دلار کالا به منطقه آزاد ارس وارد شده است که شامل واردات کالاهای همراه مسافر و وسایط نقلیه موتوری است.
 
 
انتهای پیام/س
برچسب ها: منطقه ، آزاد ، ارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.