"صالح علا":

کار در حوزه طنز بسیار دشوار و ژرف است

"صالح علا" گفت: كار در حوزه طنز بسیار دشوار و ژرف است به واقع طنز كار فرهیختگان است و باهوشترین و علمی ترین شخصیت های گذشته ما دستی در طنز داشته‌اند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه آموزش سیما؛ "محمد صالح علا" از نویسندگان برجسته کشورمان با اشاره به اینكه كار در حوزه طنز بسیار دشوار و ژرف است و همه فرهیختگان و دانشمندان طناز هستند گفت: به واقع طنز كار فرهیختگان است و باهوشترین و علمی ترین شخصیت های گذشته ما دستی در طنز داشته اند.

وی تكراری بودن را یكی از عوامل نامطلوب بودن طنزها دانست و گفت: در برنامه سازی به ویژه در حوزه طنز و شعر و ادب باید نوآوری داشت و از كارهای تكراری و بدون خلاقیت پرهیز كرد.

صالح علا در پاسخ به این سوال كه صدا و سیما تا چه حد می تواند در معرفی بزرگان و پیشكسوتان شعر و ادب به نسل امروز موثر باشد گفت: صدا و سیما نقش مهمی در معرفی مفاخر و بزرگان این سرزمین به نسل امروز به ویژه جوانان و نوجوانان دارد كه باید تلاش های زیادی در این حوزه انجام دهد، رسانه باید نیازهای مخاطبان خود را بشناسد و مطابق با نیازها، خواسته ها و سلیقه های آنان برنامه سازی كند.

این نویسنده با اشاره به اینكه جامعه ما یك جامعه فرهنگی است افزود: تاریخ گواه این واقعیت است كه سرزمین ایران مفاخر بزرگی را در خود پرورش داده كه مردم ما به این مفاخر و بزرگان می بالندو به آن افتخار می كنند پس رسانه صدا و سیما باید این مفاخر و اسطوره ها را به همگان معرفی نمایند تا هم نسل های آینده آنان را ا یاد نبرند و هم جهانیان ان را بشناسند و با این اسطوره ها اشنا شوند.

وی با تاكید بر اینكه تقلید نشان بی هنری است بین داشت: كار در رسانه امری خطیر و دشوار است و صدا و سیما باید با تولید برنامه های نو، جذاب، خلاق و پرهیز از تقلید و تكرار زمینه لازم برای ترویج و تبلیغ فرهنگ و ادب فارسی را فراهم نماید.
 
صالح علا گفت: شبكه آموزش در سالهای اخیر رشد كیفی خوبی داشته است و اصول زیبایی شناسی رسانه و نوآوری در آن به وضوح دیده می شود و می توان گفت از منظر فرهنگی این شبكه در سالهای اخیر رشد داشته است.

وی در خصوص  برنامه "خدا با من است " كه در ساعات نزدیك به افطار پخش می شود گفت: هرچند مدت زیادی از پخش این برنامه نگذشته است اما این برنامه از مقبولیت خاصی در میان مخاطبان برخوردار است اگرمدیران , كارشناسان را جدی بگیرند و برنامه سازان نیز در تولید برنامه نوآوری و خلاقیت داشته باشند برنامه مورد قبول مخاطب قرار می گیرد.

صالح علا در پایان گفت: شبكه آموزش با برنامه های حوزه شعر و ادب تاكنون توانسته است  گام موثری در برنامه سازی برداشته و امیدوارم با بررسی های بیشتر و برنامه ریزی در آینده شاهد برنامه های خوب و شایسته ای در این شبكه و دیگر شبكه های صداو سیما باشیم.
 
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار